Zaginiona Biblioteka

Komputery i Technikalia - laptopy

Dhuaine - 2007-11-07, 21:17
: Temat postu: laptopy
Temat hardwarowy. Jakie laptopy macie, jakie polecacie? Jesteście z nich zadowoleni czy jednak stacjonarny PC/Mac rządzi? :) A może w ogóle uważacie lapy za coś pośredniego i niegodnego normalnego użytkownika komputera? XD

OK, nie ukrywam, że temat założyłam właśnie dla opinii :P W ciągu najbliższego tygodnia po prostu muszę kupić laptopa i mam problem. Jak już znalazła się miła mi konfiguracja, to okazało się, że lap niedostępny. Chwilowo, czyli od miesiąca i dalej go nie widać. Normalnie walić łbem o ścianę...
Btw, moje firmy do wyboru to Sony, Packard-Bell, Asus i Dell. Miał ktoś z nimi styczność? Chodzi mi zwłaszcza o Della, bo ich lapy są składane na zamówienie. Pytanie tylko, czy rzeczywiście czas oczekiwania to trzy tygodnie, czy też może się to wydłużyć do dwóch miesięcy... :/
MadMill - 2007-11-07, 21:21
:
Ostatnie pół roku siedzę na laptopie - HP. ;) Nie narzekam, jestem z niego zadowolony. Jedynym minusem jest czytnik dvd, coś czasami robi się za delikatny i nie chce czytać starszych płytek. --_- Da się to ominąć, ale jednak trochę denerwuje. ;)

Co do najlepszych to chyba jednak Dell. Bawiłem się kiedyś laptopem mamy, właśnie ma Della, śmiga pięknie no i opinia Della jest niepodważalna, ale jak tam z realizacją zamówienia to nie wiem. //panda
Maeg - 2007-11-07, 21:25
:
Pomijając pierwszą część tematu to z całej czwórki najlepszy jest oczywiście Dell, Asusa osobiście bym odradzał, znam sporo osób które na niego narzekają. Packard-Bella nie znam, nie będę ukrywał a Sony niby renomę firma ma ale jakoś nie był bym przekonany do laptopów w ich wykonaniu. Nie wiem też jak z składanymi na zamówienie przez Della laptopami jest, ale to raczej nie polska firma by takie numery wycinać. Minus Della to czasem słabsze jakościowo matryce (co dużym plusem jest Fujitsu-Siemensów jest). Przynajmniej w kilku ostatnich modelach z których przyszło mi korzystać.

Intryguje mnie ten P-B, trzeba by sprawdzić ich. (a i tak najlepsze są IBM)
andy - 2007-11-07, 21:49
:
Jam mam przechodzonego polisingowego Della Latitude CPx, czyli staroć totalna. Ale u mnie biega od latek 4, a ponoć przyjechał z USA i tam już swoje przeszedł. Jak bedę zmieniał (kasa mi potrzebna) to z Della nie zrezygnuję. HP miałem z firmy, trudno powiedzieć bo krotko na nim pracowałem
Dhuaine - 2007-11-07, 22:17
:
Słyszałam, że HP mają niedostateczne chłodzenie i przy mocnych obciążeniach potrafią się przypalić O.o

Chodzę sobie po stronie notebookcheck.pl i wychodzi mi, że najlepsze są lapy Packard-Bella... tyle że niedostępne, do jasnej ch**ery --_- Dalej jest Dell, ale ten czas oczekiwania...
Sony ma podobno kiepską wydajność graficzną, co mi w ogóle nie odpowiada, bo zamierzam studiować multimedia //mur
MadMill - 2007-11-07, 22:28
:
Dhua napisał/a:
Słyszałam, że HP mają niedostateczne chłodzenie i przy mocnych obciążeniach potrafią się przypalić O.o

Niemożliwe. Mój przeżył już nie jedno przeciążenie... a że chodzi czasami po 48h bez przerwy nic mu nie jest, chociaż czasami robi się gorący. ;)
Co do Sony to pewnie chodzi o Vaio(czy jak to się pisze), te małe modele? Fajnie, ale drogie. Bawiłem sie takim kiedyś, ale wydać tyle na komputer... no nie przy studenckich zarobkach. :P
Dhuaine - 2007-11-07, 22:36
:
MadMill napisał/a:
Co do Sony to pewnie chodzi o Vaio(czy jak to się pisze), te małe modele?

Nie wiem czy małe, w każdym razie Vaio, a dokładniej VGN-AR51M z kartą GeForce 8400 GT, która podobno działa o wiele gorzej, niż można by się po niej spodziewać. :/

Tegoroczne Toshiby mają Radeony zamiast GF... Dzizas >.> Jestem do tych dziadów uprzedzona, taak... Wolałabym jednak GF 8 ._. (Bo 7900 się już nie znajdzie. >.>)

Ale jazda, mój wymarzony Packard-Bell jest dostępny w jednym sklepie internetowym. Ki diabeł? O_o
Shadowrunner - 2007-11-08, 16:59
:
Dhuaine napisał/a:
Jakie laptopy macie


Jaki ja mam laptop?

Ch...wy :-P , bo mi na mim wieśmin nie chodzi i total war 2 med też mi nie pójdzie, i civka najnowsza tyż nie, więc jest ch...wy :-/

Co do tego przeciążania się HPków, to nie wiem czy to prawda - jedno natomiast wiem: może się czasem zdarzyć, szczególnie po dłuższej eksploatacji, że Ci karty pamięci może popalić - mnie się to zdarzyło, mojemu komplowi też się to zdarzyło, ale do tej pory nie byliśmy w stanie rozgryźć czy to aby na pewno jest wina przegrzewu, obciążenia czy czegoś innego...

Natomiast jak kupujesz to dam ci dobrą radę - zorientuj się czy karta graficzna, w którą ma być ten lap wyposażony ma dobre wsparcie techniczne - tj. czy przypadkiem nie zdarzy się tak że firma - zarówno produkująca kompa jak i chipy graficzne nie zarzuci nagle wypuszczania aktualizacji. Jeśli to jest karta graficzna, które sterownikami zajmuje się wyłącznie firma produkująca grafiki - to możesz być chyba spokojna, ale zdarzają się takie konfiguracje - że sterowniki musi do swojego sprzętu specjalnie wypuszczać producent lapa, ze względu na jakąś tam komplikację w architekturze i kompatybilności - i wtedy może być nieciekawie, ja tak mam z moim Radeonem Mobility w moim HPku (a w zasadzie jeszcze starym Compaq'u z 2003 roku) - bo HP przestał go wspierać do tego konkretnego modelu lapa w 2004 roku i nie mam już do niego nowszych aktualizacji driverów - i jest kapa niemiłosierna, nawet nie wiem czy jest możliwość wymiany takiej karty na nowszą, bo nie wkażdym lapie da się to drobić.

Jak to jest karta która obsługuje ten nowy standard zunifikowanego centrum multimedialnego, że masz do wszystkich modeli serii jedną aplikację zarządzania driverami (tak jest w przypadku np. GeForców na stacjonarki i niektórych Radeonów na stacje i lapy), to możesz być spokojna, bo nie będziesz miała później tego problemu.

No i jeszcze jest pytanie: czy masz zamiar pracować na Linuchu w tym lapie - bo to też nie każdy lap z nie każdym linuchem sobie radzi i nie każdy linuch z nie każdym lapem chodzi stabilnie, mój kumpel mózgowiec od linuchów miał dantejskie sceny z konfigurowaniem najnowszego Kubuntu na swoim HPku i to tak, że aż zniechęcił do stawiania Kuby na moim hpku...
Dhuaine - 2007-11-08, 21:27
:
Hyh, a ja dzisiaj poszłam i zamówiłam tego lapa o.o Okazało się, że Packardów bynajmniej nie ma, więc wylądowałam z Dellem. Ciekawe, czy się zmieszczą w czasie :/

Shadowrunner napisał/a:
zorientuj się czy karta graficzna, w którą ma być ten lap wyposażony ma dobre wsparcie techniczne

To niezintegrowana GF 8600 GT. Ghh... mam nadzieję, że się opłacało --_-

Shadowrunner napisał/a:
czy masz zamiar pracować na Linuchu w tym lapie

No nie //mur Całkiem możliwe, że będę potrzebowała pingwina. Mam nadzieję, że się bez niego obejdzie >.> Zapewne można sprawdzić kompatybilność linuksa z lapem metodą prób i błędów?
wred - 2007-11-08, 23:47
:
Dhu nie pękaj :D wszystko da się zrobić, pingwinka też da się wgrać, czasami są boje np. z WiFi ale zasadniczo działa :D

pochwal się ile zainwestowałaś w sprzęt :D i co dokładnie kupiłaś - widzę, że fajowy prezencik na 20 urodzinki dostałaś :D
Dhuaine - 2007-11-09, 01:04
:
Heh, sprzęt składają teraz, ciekawe, czy wszystko złożą, czy trzeba będzie coś przemieniać O.o Byleby... szybko... >.>
Baza to Dell Inspiron, ten do własnej konfiguracji.
1) Intel Duo Core T7500 (2,2 GHz, 4 MB L2, 800 MHz FSB) - wcale nie jestem przekonana --_- Czy jakiś hardwarowy geniusz mógłby mnie oświecić, czy było warto inwestować w tego cudaka? :P T7250 z 2 MB L2 (hyh...) i 2,0 GHz byłby o wiele tańszy. Do tego szynę mają tę samą.
2) 17-calowy potwór, będzie ważył ze 4 kg, nie? :/ 1920 x 1200 - i po co to takie duże...
3) 320 GB twardziel (dwa dyski po 160 GB)
4) 2 GB RAM
5) GeForce Go 8600 GT 256 MB - podobno GF 8400 jest sporo gorsza O.o
6) napęd DVD+/-RW - nie ufam blu-ray
7) kamerka 2 MP - zupełnie niepotrzebna taka dobra i droga, ale 1,3 MP nie było O_o
Do tego Vista Home Premium.
Lap kosztuje prawie osiem tysięcy. Co tak drogo? xD Niby się cieszę, a z drugiej strony zła jestem, że muszę mieć takie monstrum. Sama już nie wiem, czy dobrze zrobiłam z tym prockiem... Niby rodzice za niego płacili (i nawet się nie wściekli, ba, mamuśka namawiała mnie nawet), ale moje wrodzone skąpstwo cierpi... xD
Do tego wczoraj przeżyłam załamanie nerwowe związane z niedostępnością Packard-Bellów. Laptop o takich samych parametrach (noo... bez tej kamerki i z gorszymi głośnikami i LCD o mniejszej rozdzielczości) byłby o tysiąc zł tańszy ._.
Taak xD Rodzice już nie mogą mnie znieść. :P Od tygodnia gadam tylko o laptopach. :P

wred, internet + linuksy = katastrofa :mrgreen: Przynajmniej dla mnie. Nie mam pojęcia, co bym zrobiła, gdybyś mi nie skonfigurował tego wrednego knopa rok temu. XD :P
wred - 2007-11-09, 01:21
:
Wow, to potwór jak na laptopa :D, 2 dyski tam pakujesz :D hrhrh
sporą torbę będziesz musiała wozić ze sobą :D - no i ze 2 zapasowe akumulatory :D

Ale wypas. Tych 0.2 Ghz może nie odczujesz, ale 2MB L2 już bardziej, jak rodzice fundują to co się szczypiesz.

Vista jest czasami oporna jeżeli ma współdziałać z czymkolwiek, no ale nie ma rzeczy nie do przeskoczenia. :) W razie napału na Linuszka służę zawsze pomocą :)

Generalnie gratuluję :) i zazdroszczę - właśnie piszę tego posta z mojego stareńkiego lapcia którym nie ma się co chwalić :) : Toshiba Satellite 2800, 128 ramu :P dysk 6G, DVD, Windows ME Eng hrhrhrhrhrhr ;P
Shadowrunner - 2007-11-09, 02:47
:
Dhuaine napisał/a:
Do tego Vista Home Premium.


Ja tego szitu to bym nie tknął kijem nawet jakby mi dawali go za darmo - Vista to się nadaje tylko do tego, żeby jej się pozbyć ;-)

A tak w ogóle: WiFi sobie do niego też zarządałaś? Bo nie widzę wymienionego, czy stwierdziłaś że to jest tak oczywiste że nie warto go wymieniać na liście? :)

Dhuaine napisał/a:

5) GeForce Go 8600 GT 256 MB - podobno GF 8400 jest sporo gorsza O.o

Noo - to wiedźmin chyba na czymś taki pójdzie - a TW2Med i Cifka na pewno ;-)

___________

A ja mam skromnie:

Compaq/HP Evo N610c z Mobilnym Pentakiem 2.0, 512 RAMu, Radeonem Mobility 7500 i 30 GB HDD - czy ch...ia z grzybnią :roll: , już nawet nie chodzi mi o ta kartę graficzną, na której ciesze się jak udaje mi się odpalić CS:Source, HL2 czy DawnOfWar, ale popełniłem jeden błąd kupując go - mogłem dołożyć stówkę i kupić model d (czy tam f - już nie pamiętam) zamiast c - bo tamte mają WiFi - a ja k...a nie mam i rozpaczam, myślałem że nie bedę miał gdziez tego WiFi korzystać bo w Zagłebiu w sumie mało jest sieci w które można by się wpiąć na lewo, a tu się nagle okazało, że w Katowicach i Sosnowcu jest ich całkiem sporo - w tym jedna w budynku mojej uczelni, do której elegancko można się dostać nawet pomimo tego, że jest szyfrowana ;-)

W ogóle u nas WiFi na uczelni to podstawa - kiedyś pisalismy egzamin z teorii multimediów i był rzeźnicki jak cholera - wyłożylibyśmy się na nim, gdyby nie to że kolega przez przypadek miał ze sobą laptop z WiFi, po tajnacku go otworzył, wpiął się w net i tak napisaliśmy egzama :mrgreen:
Maeg - 2007-11-09, 15:28
:
Wymieniając sprzęt postawiłem na laptopa, wiadomo mobilność, do tego przydatny jak diabli np. gdy siedzę w bibliotece. Mając na uwadze to że nie gram na tym kompie (jeśli już w domu stoi PC’et który spokojnie poradzi sobie z Wiedźminem) nie potrzebowałem specjalnie dobrej grafiki, ma on głównie służyć jako nowoczesna maszyna do pisania, ewentualnie coś związanego z siecią oraz do oglądania filmów i oczywiście muzyka.

Fujitsu Siemens z serii Amilo
Matryca 15,4” WXGA 1280 na 800 (wystarczy, choć wolałbym 14 ;) )
procesor: Core Duo T2450; częstotliwość: 2,0 GHz , 533MHz, 2MB L2 cache
pamięć: 1 GB RAM
Twardziel: 160 GB
Grafika: (jak mówiłem nie powala ale lepsza nie była mi potrzebna) VIA Chrome9 HCTM DX9
Modem: standardowy 56k, LAN 10/100, WLAN (WiFi adapter Atherosa)
Napęd optyczny: DVD RW

Oraz Vista Home ale pewnie do lipca, gdy już się obronie wezmę się za zmianę systemu Pewnie XP z Linukesm (akurat miną 3 miesiące od wydania kolejnej wersji Ubunciaka ;) ) na drugiej partycji i Vista sio.

Dhua: może potforas i ciężki ale fajny potforas. :))
Wredzik: To ja jakby co, też sie do Ciebie o pomoc zgłoszę :)
Regissa - 2007-11-09, 15:38
:
Mam najwspanialszą na świecie Toshibę Satellite L-20 (dalej nie pamiętam), niecałą dwulatkę, po prostu urocza dama! Każdemu polecam! :mrgreen: Może teraz te nowsze modele mają ciekawsze wnętrzności, ale na swoje jeszcze nie narzekam - na domowy użytek, bez zbyt rozbuchanych zabaw z grafiką, nadaje się idealnie :mrgreen:
Dhuaine - 2007-11-10, 00:07
:
wred napisał/a:
2 dyski tam pakujesz :D

Jeden 320 GB wychodził sporo drożej :P Do tego serwis stwierdził, że w razie fizycznej awarii może coś mi przetrwa. O.o

wred napisał/a:
no i ze 2 zapasowe akumulatory :D

Mam nadzieję, ze na oszczędnym ze dwie godziny wyciągnie... xD Nie zamierzam go za dużo nosić - mam problem z przyniesieniem zakupów z warzywniaka, a co dopiero z sześcioma kilogramami lapa i damskiej torebki :mrgreen:

wred napisał/a:
Tych 0.2 Ghz może nie odczujesz, ale 2MB L2 już bardziej, jak rodzice fundują to co się szczypiesz.

Właśnie cache się kierowałam, dobrze usłyszeć potwierdzenie :) Aaa... ja skąpa z natury jestem. XD Bardziej niż moi rodzice. ^^;

wred napisał/a:
Vista jest czasami oporna jeżeli ma współdziałać z czymkolwiek

Słyszałam, że są nawet problemy z doinstalowaniem drugiego systemu O.o No nic, mam nadzieję, że mój serwis da radę xD Vistę biorę tylko dlatego, że lap ma pożyć parę lat i możliwe, że będę tego szitu potrzebowała. Na drugiej partycji obowiązkowo XP. Do linuksa może mnie zmusić tylko polibuda xD W razie problemów od razu się zgłoszę, wredziu. :perv:
Shadowrunner - tej Visty praktycznie nie zamierzam używać :D Ona jest tylko tak na zapas i dla ważnej gwarancji (w niektórych przypadkach odmawiają naprawy, jeśli oryginalny system dostał formata). Imho system, który na starcie żre 600-700 MB ramu, to jakaś pomyłka.

Shadowrunner napisał/a:
WiFi sobie do niego też zarządałaś? Bo nie widzę wymienionego, czy stwierdziłaś że to jest tak oczywiste że nie warto go wymieniać na liście?

Szczerze mówiąc, wszystkie porty i sieciówki są jakoś dziko ponazywane, ale przypuszczam, że Dell Wireless 1390 802.11b/g Mini-Card to właśnie to. Z numerów wygląda podobnie :) Nie wiem tylko, co to mini-card tam robi.
Bezprzewodówka jest niesamowicie ważna, właśnie przez net na uczelni i hotspoty :D Zresztą teraz już chyba większość laptopów ma sieciówki. O.o

Shadowrunner napisał/a:
Noo - to wiedźmin chyba na czymś taki pójdzie - a TW2Med i Cifka na pewno ;-)

Z gier najbardziej zależy mi na Devil May Cry 4 - do kompa stacjonarnego będę miała dostęp dopiero w wakacje, a i tak kiepsko widzę współpracę mojej GF 6600 128 MB (!). Z drugiej strony jednak, nie chciałabym spalić lapa xD
Wiedźmina najpierw przetestujemy na Toshibie znajomego - GF 7600, o ile się orientuję. :perv:

Shadowrunner napisał/a:
kolega przez przypadek miał ze sobą laptop z WiFi, po tajnacku go otworzył, wpiął się w net

Nieźle XD Gratuluję zręczności kolegi (a moze gigantycznej sali? xD) - trudno ukryć otwartego lapa i klikanie na nim :perv:
Dhuaine - 2007-12-07, 21:37
:
Dell dobra firma, co? --_- Tydzień temu dzwonili z wiadomością, że moje zamówienie zrealizują po - uwaga - nowym roku, wobec czego mogą mnie cmoknąć w dupę.

Natychmiast po numerze Della zamówiłam inny model. Teraz stoi obok mnie - Sony Vaio FZ21Z XD
- 15.4" matryca, jakieś podwójno-lampowe X-black cudo w specjalnej technologii Sony
- Intel Duo Core T7500 (2,2 GHz, 4 MB L2, 800 MHz FSB)
- GeForce 8600 GS
- 2 GB ramu
- 300 GB dysku
- napęd blu-ray
Lap waży 3 kilogramy, w dotyku jest letni. Chodzi cichutko, choć co jakiś czas wydaje z siebie coś w rodzaju czknięcia.
Z 300 GB dysku zrobiło się 260 GB o_O Gdzie reszta? Podejrzewam, że łyknęła ją specjalna recovery partition.
Vista chodzi potwornie wolno. XP - znacznie lepiej, ale tu krucho z opcjami zasilania.
Touchpad jest dość toporny jak na mój gust i nie ma zadnych dodatkowych bajerów, np. scrolla. --_-
Blu-ray odtwarza i nagrywa DVD. CD nie sprawdzałam, tak samo blu-ray :P
Ogólnie nie wygląda źle :-D I potrafię go podnieść :-D

Sony dało plamę - do laptopa nie dołączono żadnych płyt, nawet tę sławetną recovery cd trzeba sobie wypalić samemu. Nie ma też żadnych instrukcji obsługi - proszę o pomoc XD Jak należy przygotować baterię do normalnej pracy? Naładować i rozładować kompletnie ileś razy? o_O
andy - 2007-12-08, 09:02
:
Standard w Li-Ion jak w komórach rozładować kompletnie, a później przy wyłączonym lapku ładować ze 14 h
wred - 2007-12-08, 14:37
:
Nowe baterie czasami nie wymagają formowania, np. litowo-polimerowe, a wręcz nie jest zalecane rozładowanie ich w 100%. Litowo-jonowe jak najbardziej rozładować i naładować do pełna, i tak kilka razy. Zastanawiam się czy ma sens trzymanie ich w ładowarce kilkanaście godzin, czy nie wystąpi wówczas zjawisko samoistnego rozładowania ogniwa i szczątkowych doładowań do pełna.?

Obecnie HP też nie daje płytek, trzeba sobie taką recovery wypalić :) , zazwyczaj to jedna albo 2 płyty DVD.

BTW miałem ogromną przyjemność konfigurować niedawno MacBooka :D - i się w jabłuszku zakochałem. Mam do maków sentyment jeszcze z młodości, nic to, że zmienili procesorki ze świetnych motorolek i PPC na intelowski szajs ;) , ale co OS to OS. Dopieszczony, wręcz artystyczny, przemyślany, sensowny, śliczny. No i sam wygląd laptopa, zasilacza, myszki, akcesoriów normalnie orgazm :D. Kiedyś sobie fundnę Maca.
Dhuaine - 2007-12-08, 14:56
:
Na stronie Sony piszą, że akumulatorek jest litowy - to wszystko o_O
Na razie poinstalowałam wszystkie potrzebne mi programy prócz szopa (brak neta w domku) i liska (nie ma wersji na vistę) oraz zgrałam jedną płytkę (beznadziejnie, vista wsadziła ją gdzieś w otchłań dysku i nawet się nie spytała, do jakiego formatu konwertować :/ ), po czym laptop padł. Teraz się ładuje.
Pierwszy raz słyszę o przeładowywaniu baterii O.o Wszystkie ładowarki, jakich używałam, ostrzegały przed zbyt długim trzymaniu po naładowaniu do 100%.

wred napisał/a:
OS to OS. Dopieszczony, wręcz artystyczny, przemyślany, sensowny, śliczny.

Co ty gadasz, wredziu :shock: Miałam nieprzyjemność pracować ze stacjonarnymi makami i Mac OS X Panther to zdecydowanie nie to, co kotki lubią najbardziej. Pomińmy kwestię wielkich ikon na pulpicie i doka, można to zaorać. Nie zdołałam jednak zdzierżyć faktu, iż żadne okno nie przesłoni całego pulpitu. Nie istnieje coś takiego jak pełen ekran. Najgorszy był fotoszop - tam zamiast szarego tła znanego z windy widać... pulpit. Wszystkie palety szopa widać najzwyczajniej w świecie na pulpicie. I jak tu pracować w takim oczopląsie? >.<
Dok i menedżer plików są totalnie nieintuicyjne :P Podobnie jak jednoklikowa myszka.
wred - 2007-12-08, 15:16
:
nie chodziło mi o przeładowanie baterii - tylko doładowywanie bez uformowania - co imo skraca pojemność i żywotność baterii, no ale mogę się mylić :)

Mac OS X Panther jest śliczny :) , okno możesz sobie ustawić jak chcesz powiększając :) , a do pracy bez tła przyzwyczaiłem się dzięki Gimpowi :) , zresztą grafik na Macu i tak używa dwóch monitorów, więc palety ma na jednym a obraz na drugim.

Intuicyjne jest wszystko, a głaskacz i jego tryby pracy ? - genialne imo :) - dwukliki dwoma palcami, scrolle i inne :) , a na deser jak możesz pogadać do kompa i będzie rozumiał to już odjechałem :)

EDIT: Zapomniałem dodać, że OS wstaje błyskawicznie, nie to co szajsowata Vista
Dhuaine - 2007-12-08, 15:25
:
wred napisał/a:
okno możesz sobie ustawić jak chcesz powiększając

To coś do przeglądania pdfów i .doc za nic nie chciało się rozszerzyć niezależnie od wielkości strony ;) W rezultacie zawsze zostawał z boku pasek pulpitu.

wred napisał/a:
zresztą grafik na Macu i tak używa dwóch monitorów, więc palety ma na jednym a obraz na drugim.

OMG o_O Chyba wolę pc XD

wred napisał/a:
Intuicyjne jest wszystko

Dziesięć minut szukałam miejsca, w którym mogłabym założyć własny folder na pliki :freak: (nie na pulpicie :P )

Co to jest głaskacz? o_O
Funkcja rozpoznawania mowy nie działa tak dobrze, jak powinna... O wiele lepiej mak czyta tekst pisany xD
wred - 2007-12-08, 15:34
:
no dobra, nic nie jest idealne, ale makowy OS zmierza ku doskonałości :P - podczas gdy np. Vista coraz bardziej tylko mnie irytuje. głaskacz to miejsce które głaszczesz palcami ruszając kursorkiem po ekranie :P
Tyraela - 2008-02-05, 16:17
:
Moi rodzice zaopatrzyli się w Acera Aspire3692WLMi, nareszcie. Dość skromny sprzęt: Celeron M420, HDD 120GB, 1GB RAM, wbudowana kamera, zintegrowany modem, karta dźwiękowa i graficzna. Do tego router Pentagram Cerberus jakieś_cyferki (xD) - cud miód, nareszcie się pożegnam z zajmowaniem kompa przez rodziców. Nieźle się nażarłam nerwów z podłączaniem tego wszystkiego w kupę, niemniej rodzice są zachwyceni, ja wniebowzięta...
...nadal wolę swoją stacjonarkę ;P
ASX76 - 2008-02-15, 17:16
:
Mam pytanie: czy na laptopie z Vistą, da się zainstalować oryginalną grę raz, a dobrze, to znaczy, żebym nie musiał za każdym razem wkładać płytki do napędu, gdy chcę uruchomić grę :?:
P.S. Dopiero od niedawna mam nowy sprzęcik i jeszcze nie za bardzo się orientuję w jego możliwościach.
wred - 2008-02-15, 20:11
:
sam system nie ma tu nic do rzeczy - potrzebujesz zrobić obraz płyty i użyć programu do emulacji napędu (np. Daemon Tools lub analogicznego) - najczęściej będziesz musiał pobawić się opcjami emulacji zabezpieczeń no i zazwyczaj zrobić obraz odpowiednio. Alternatywą jest znalezienie i użycie cracka który łagodzi weryfikację oryginalności posiadanego obrazu gry ;P
Asuryan - 2008-02-16, 12:33
:
wred napisał/a:
Alternatywą jest znalezienie i użycie cracka który łagodzi weryfikację oryginalności posiadanego obrazu gry ;P

A czasami, pomimo znalezienia takiego cracka, trzeba jeszcze przerzucić na dysk twardy odpowiednie pliki (np w Diablo II pliki odpowiadające za muzykę i filmiki - D2XMUSIC.MPQ i D2XVIDEO.MPQ). A swoją droga najlepiej wywalić by było tą Vistę w kosmos i zainstalować chociażby Xp-ka z servis packami.
ASX76 - 2008-02-16, 18:01
:
Tyle tylko, że jak wywalę Vistę, a później, dajmy na to, coś się spieprzy w sprzęcie, to może być problem w serwisie, a że mam jeszcze 2 lata gwarancji...
Pewien kłopot wiąże się również z aktualizacjami do Windowsa XP - tak mi powiedziano i radzono trzymać się tej nieszczęsnej Visty.
wred - 2008-02-16, 18:19
:
Problemem w nowych laptopach jest to, że montowane są tam tylko dyski SATA - a SATA nie jest wspierane przez XPka, stąd problem z instalacją, do stacjonarnego kompa dodamy sterowniki przy instalacji z dyskietki a do laptopa ? - mamy najczęściej schody i sporo zabawy. (ale jest to do zrobienia, robiłem już tak ze 2 razy więc jak się zdecydujesz to mogę Ci pomóc :P )

Jeżeli masz recovery to możesz zorientować się czy Twój laptop wspiera XP i zainstalować tam go, aktualizacje do XP wychodzą jeszcze normalnie i jeszcze przez kilka lat mają wychodzić, więc tu goście ściemniają (oczywiście będziesz miał problemy z aktualizowaniem lewego XPka :P )
ASX76 - 2008-02-16, 18:26
:
W porządku, ale wywalać kilkaset zł na oryginalnego WXP nie za bardzo mi się uśmiecha, a póki co, nie mam Viście nic do zarzucenia.
Dziękuję za info i propozycję pomocy. Gdyby przyszlo co do czego, będę wiedział do kogo się zgłosić. :-)
wred - 2008-05-18, 13:53
:
To ja teraz pomarudzę :)

Nadejszła wiekopomna chwiła i niebawem będę kupował lapka do pracy swojej.

Co potrzebuję?
musi mieć duża baterię
musi mieć dużo ramu - 2 do 4 GB
sporawy dysk - 160G+
core 2 duo ok. 2Ghz+
(Używacie 2 rdzeniowych AMD w swoich lapkach ? jak to się sprawuje ?)
15,4 mi wystarczy ale może 17 się da ?
gwarancja 2+ lat
OS najlepiej XP
kwota tak do 2500 zł - maksymalnie 3000 zł brutto

Nie chcę żadnych dodatków - darmowych toreb, myszek etc.

jako, że waham się pomiędzy zbyt wieloma modelami pytam o Wasze typy.

:D
Tigana - 2008-05-18, 14:02
:
Zerknij tutaj http://www.norbid.pl/ Facet prowadzi sklep na moim osiedlu i chwali się, ze ma najlepszy towar na rynku - taki jak twój wymarzony to chyba kosztowałby około 2400 zł. No im a bardzo dobrą kartę graficzną. Ja też sobie chce sprawić lapka, ale takiego za 2000 zł.
Terrapodian - 2008-05-19, 20:31
:
A ja już mam lapka, który kosztował mnie 1677 zł - Toshiba Satellite L40-R17 (to nie reklama!).
Taki sobie, ale ja nie jestem wymagający - 1 Gb RAMu, 1,6 Ghz Intel Dual Core, 160 Gb dysk twardy, karta graficzna Intel Graphic Media Accelerator X3100. Do gier jest średni, ale gram rzadko więc niewielka strata.
Odradzam Asus'ów i Acer'ów - sprzęt dla mas, z których jakością jest bardzo różnie. Polecam dodać kilkanaście/-dziesiąt złociszy więcej i sprawić sobie coś stabilniejszego - Dell, HP, Toshiba (nie, jeszcze raz mówię, nie kupili mnie do reklam).
killpl - 2008-05-23, 11:25
:
Ja mam od niedawna Toshibe x205 S9810 z USA i nie narzekam ;) Gothic 3 dziala, Wiedzmin dziala. Obudowa praktycznie sie nie nagrzewam autmoatycznie dopasowuje predkosc wiatrakow do zuzycia procka dzieki czemu praktycznie go nie slychac. No i 4 glosniki +subwoofer harman/kardon :P
Tigana - 2008-05-30, 23:49
:
Notebook LENOVO 3000 N200

Typ procesora: Intel Celeron M 530
Częstotliwość procesora: 1.73 GHz
Pamięć RAM: 512 MB
Pojemność dysku: 120 GB
Przekątna wyświetlacza LCD: 15.4''
Maksymalna rozdzielczość LCD: 1280 x 800 pikseli
Karta grafiki: Intel Graphics Media Accelerator X3100
Wielkość pamięci karty grafiki: 256 MB
Maksymalna wielkość pamięci: 4 GB

Zapłaciłem równo 2 tyś łącznie z XP Home Edition. Jeszcze za bardzo na nim nie popracowałem wiec trudno jest mi powiedzieć jak sie sprawdzi. Największy mankament - producent nie zamieszcza z laptopem sterowników, które trzeba samemu ściągnąć z Sieci.
Gand - 2008-09-16, 23:05
:
Proszę Państwa, krótka piłka - potrzebny mi laptop z dużym dyskiem, niezłą kartą muzyczną, na którym dodatkowo można trochę pograć (ale nie szalejmy, nie w Assassin's Creed na full detalach) z XP do około 2,5 tysiąca złotych.
Czy mogę dostać coś takiego?
A jeśli tak - czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć jakiś model?
MadMill - 2008-09-17, 00:12
:
Gand napisał/a:
z XP

To teraz to musisz chyba wynająć jakiegoś laptop huntera, do wszystkich ładują Viste. :P

Myślę, że w tej cenie bez problemu coś znajdziesz. ACERy są tanie i mają dobre parametry, ale z drugiej strony podobno nie są jakościowo najlepsze, podobno często się psują. HP i Toshiba maja lapki w tych cenach niezłe i dla takiego użytku powinno wystarczyć bez problemu... ale może ktoś jest lepiej obeznany i coś podpowie. ;P
Beata - 2008-09-17, 08:04
:
Zalecam kontakt z firmą ZNAK.pl. Moi znajomi są nimi zauroczeni. Ja też tam kupowałam i jestem zadowolona - nie próbowali mnie oszukać i nie wciskali bajerów, które nie są mi potrzebne. Ceny mają ciut ciut niższe niż inni - a jak się im płaci gotówką to jeszcze jakiś minimalny rabacik można dostać. :)
batou - 2008-09-17, 12:41
:
http://www.notebooki.pl/notebook/pokaz/39334/

Dokupisz 1 GB ramu i będzie ok. IBMy wyglądają trochę topornie, ale są solidne. Jeśli masz gdzieś w okolicy ten sklep to możesz ich sprawdzić. Wiem, że są raczej otwarci na propozycje i pewnie kupiłbyś coś dobrego z XP. Zresztą ten IBM ma vistę business, więc można zrobić downgrade do XP.
Dhuaine - 2008-09-17, 19:50
:
Gand napisał/a:
z XP

Podobno od lipca tego roku XP może być preinstalowany tylko na komputerach tak beznadziejnych, że nie uniosą visty. --_- Żeby zdobyć xp na dobrym lapie, należy albo kupić vistę business/ultimate i zrobić downgrade, albo zaorać vistę i dokupić w sklepie xp.

HP nie bierz, znajomi narzekali, że się nonstop przegrzewają O.o
Tigana - 2008-09-17, 22:20
:
Spróbuj, gdzieś znaleźć "gołego" laptopa - ja tak kupiłem mojego LENOVO 3000 N200. Do gier (nowych) to się nie nadaje, ale już do pracy w szkole całkiem, całkiem.
Ł - 2008-09-18, 00:42
:
Gand napisał/a:
niezłą kartą muzyczną

Będziesz musiał zainwestować w zewnętrzną, nie jestem pewien czy na to co chcesz robić (a pewnie wiosło podpiąć i czarować) bazowa zintegrowana zaradzi.
Maeg - 2008-09-18, 14:52
:
Gand: za 2,5 tys w laptopie nie znjadziesz dobrej karty dźwiękowej. Poza tym jak rozumiem, ten laptop ma być mobilny więc nie możesz wpakować w niego za dużo bo wozić ze sobą 4-5 kg nie jest zbyt przyjemne. Poza tym cena też Cie oogranicza

Nie chodzi konkretnie o Fujitsu ale zoabcz sobie taki model:
Cytat:
System operacyjny Windows Vista Home Premium PL
Procesor
Kod procesora T5550
Klasa procesora Intel Core 2 Duo
Prędkość 1.83 GHz
FSB 667 MHz
Pamięć podręczna 2 MB
Pamięć operacyjna RAM
Zainstalowana pamięć 3072 MB (1024+2048 MB)
Typ pamięci DDR2 667MHz
Dysk twardy
Pojemność 320GB
Prędkość 5400 RPM
Karta graficzna
Układ graficzny ATI
Procesor graficzny ATI Mobility Radeon HD2400
Pamięć 256 MB
Dodatkowe informacje n/t zainst. pamięci do 768 MB całkowitej dostępnej pamięci graficznej używającej technologii HyperMemory™ z pamięci systemowej
Ekran
Przekątna ekranu LCD 15.4 cali
Maksymalna rozdzielczość LCD WXGA 1280x768 pikseli
Typ ekranu TFT BrilliantView
Napęd
Napęd optyczny DVD Super Multi Dual Layer
Złącza i interfejsy
Złącza zewn. 3xUSB 2.0, D-SUB (VGA), DVI, wyjście słuchawkowe, wejście mikrofonowe, S/PDiF, dwa mikrofony, Port CIR (do urządzenia zdalnego sterowania)
Czytnik kart pamięci SD, MMC, MS, MMCPRO
Typ gniazda rozszerzeń 1 x Express Card 54/34
Karta dźwiękowa
Karta dźwiękowa Zintegrowana
Komunikacja
Łączność bezprzewodowa WiFi 802.11 a/b/g
LAN 10/100 Mbps
Modem Modem 56K V.92
Informacje dodatkowe
Urządzenia wskazujące Touchpad
Typ baterii Li-Ion, 6 celowa, 10.8 V / 4400 mAh
Przybliżony czas pracy na bateriach, do: 2,5 godz.


Cena wraz z drukarka (niestety zestaw) 2,5 tys. XPka raczej też nie znajdziesz. ;)
Gand - 2008-09-18, 16:02
:
no trudno, brak dźwiękówki jak przeżyję, najwyżej za jakiś czas zrobię tak jak mówi Łak. Albo po prostu kupie dobry wzmacniacz. :P

A co powiecie o tych?
http://allegro.pl/item438...0_15_gw_xp.html
http://allegro.pl/item436...windows_xp.html
You Know My Name - 2008-09-18, 16:15
:
jesli juz to drugi czyli asus, co prawda 350 gram siezszy, ale wiekszy dysk, juz masz xp-ka czyli legal. nie wiem czy grafa w xp nie jest pokladowa??
poza tym hp ma paskudnie dzialajacy dzial obslugi klienta :evil:
Tigana - 2008-09-18, 18:02
:
Onet radzi Ale o systemie to ani mru mru.
wred - 2008-09-29, 10:44
:
wczoraj w końcu zakupiłem sobie taka zabawkę:

http://sklep.vobis.pl/ofe...dv5-1040ew.aspx

8082 pkt w 3DMarku 2005 :) (stare stery defaultowe)

całkiem przyjemny, po drobnych korektach OSa, wywaleniu Nortona Vista śmiga jak szalona. Co do grania to jak na razie Wieśmak w full detalach z wygładzaniem chodzi bez zarzutu - w końcu mogłem sobie pooglądać go solidnie :P (gra ma sama w sobie drobne problemy z Vistą ale rozgryzam sprawę :P )
Jaskier - 2008-12-10, 15:39
:
Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem Lenovo ThinkPad R61i


Kupiłem tego notebooka przede wszystkim ze wzgledu na jego wytrzymalosc i dostepnosc 2 systemow Xp i Vista Business.

Przy kupnie nie zwracalem uwagi na karte graficzna, poniewaz z reguły nie gram w gry , przez co karta bylaby niewykorzystana.

Podstawowe parametry:

procek: IP Dual core T2410 (2,0 GHz, 1 MB cache)

LCD: 15,4 cali

Ram: 2 GB rozszerzalna do 4

Dysk: 160 GB

Grafika:Intel Graphics Media Accelerator X3100 256 MB
Noise - 2009-03-10, 20:56
:
Witam wszystkich. Jest kryzys, w przeciągu ostatnich 3 miesięcy ceny komputerów poszły o 30% w górę i szlag mnie już najjaśniejszy przez to trafia, tym bardziej że zostałem zmuszony do zakupu laptopa. Jak zwykle funduszy mam jak na lekarstwo i zapewne jedyną formą sfinansowania zakupu będzie kredyt. Ale do rzeczy. Czy jest coś sensownego w granicach do 2200zł, co mogę dostać na chwile obecną? Jeszcze 3 miesiące temu za tę cenę miałbym lapka niemalże z kosmosu, a teraz ledwo można za tę cenę kupić coś z dedykowaną grafiką. Laptop ten używany byłby głównie do internetu i pisania, ale byłoby cudnie, gdyby dało się na nim pograć w gry pokroju GRID, czy Wiedźmak ;)

P.S. Radzicie się wstrzymać jakiś czas i liczyć na stabilizację rynku walutowego i spadek cen euro, czy brać teraz, bo na najbliższe kilka-kilkanaście tygodni raczej nie ma co liczyć na spadek cen?
necroscop - 2009-03-11, 00:17
:
w sumie ceny wzrosły o ok 300 zl na laptopie ... czyli raczej 15% .. ale to jeszcze zależy od sklepu ... raczej w tej cenie o grach możesz zapomnieć ... trzymaj się z dala od # Intel GMA X3100 .. to coś radzi sobie tylko z filmami ... proponuje HP , Thosiba lub IBM/Lenovo
możne wewnętrznie trochę gorzej niż acery , asusy itp... lecz klawisze nie wypadają i ładny design maja (tylko nie wiem jak lenovo)

http://www.agito.pl/noteb...251.339175.html
http://www.agito.pl/noteb...251.340373.html

hmm ... z HP nie znalazłem tam (linki powyżej) ciekawego modelu w tym przedziale cenowym

niż cenowy był w okolicy września tamtego roku .. potem ostro do góry co przystopowały "promocje" świąteczne .. potem skok przy euro ... i teraz lekka stabilizacja ... ciężko przewidzieć co będzie ..
Dhuaine - 2009-09-07, 00:58
:
Szukam laptopa dla cioci. Ciocia jest nauczycielką przyrody i będzie potrzebowała lapa do: internetu, Worda, Excela, Powerpointa, pasjansa, oglądania filmów.

Co sądzicie o tych modelach?
ASUS K50IJ T4200 15.6" 2GB 250GB
ASUS K50IJ T4200 15.6" 4GB 250GB
Lenovo N500 (NS75MPB)
Toshiba L300-21Z

To Lenovo jest najtańsze, ale będzie mulić z vistą. Do tego dochodzi zabawa w szukanie sterów do wszystkiego...
Ten tańszy Asus wygląda całkiem nieźle, ale może warto dopłacić do Toshiby i dostać nieco lepsze parametry oraz Home Premium zamiast Home Basic?
Za cenę droższego Asusa można już mieć parametrowo podobną Toshibę z Premium.

Parametry parametrami, a nie wszystko da się wyrazić w numerkach... ;) Nie słyszałam jeszcze, żeby ktoś narzekał na Toshibę, a dwóch moich znajomych pożegnało się ze swoimi asusami w dość "rozklekotanych" okolicznosciach.

Co radzicie?
Noise - 2009-09-07, 03:12
:
Ten Lenovo to kpina... 1 GB ramu? Żenada... Ja osobiście zdecydowałbym się na Toshibę. Jak dla mnie pewniak jeśli chodzi o zwycięstwo w tym zestawieniu.
batou - 2009-09-07, 09:20
:
Co do sprzętu to Toshiba. Z zakupem albo poczekałbym do 22 października, kiedy pojawi się Windows 7 (znacznie lepszy niż Vista), albo kupić teraz, ale z opcją darmowego upgrade'u do siódemki. Takich ofert jest sporo.
Jander - 2009-09-07, 12:03
:
Dhuaine napisał/a:
Szukam laptopa dla cioci. Ciocia jest nauczycielką przyrody i będzie potrzebowała lapa do: internetu, Worda, Excela, Powerpointa, pasjansa, oglądania filmów.

Do powyższych wystarczy netbook, jeśli nie przeszkadza mały ekran i klawiatura. W dodatku tani i bateriooszczędny.
Dhuaine - 2009-09-07, 13:28
:
Asus ma upgrade do siódemki. Nie wiem jak Toshiba, na stronie sferisu ogólnie mało wiadomo... Sferis zaczyna mnie denerwować >.> Ten laptop jest dostępny tylko u nich i w jeszcze jednym internetowym cosiu bez salonu w Łodzi; mam nadzieję, że rzeczywiście go mają. =.=
Do Lenova da się dołożyć więcej ramu, ale i tak będzie powolny. Procek gorszy... Do tego brak systemu. Z Lenova zrezygnowałam już wczoraj wieczorem. xD

Netbooki odpadają w przedbiegach ze względu na brak napędu optycznego :)
Jander - 2009-09-07, 17:29
:
Można dokupić zewnętrzny :)
Dhuaine - 2009-09-08, 02:24
:
Obejrzałam różne netbooki i możliwe napędy zewnętrzne, a potem ciocia to ustrzeliła okrzykiem zgrozy na moją aproksymację wielkości ekranu :P Tak czy siak netbook byłby świetnym rozwiązaniem mobilnym, ale ciocia potrzebuje przenosić swój sprzęt tylko z sypialni / drugiego pokoju do kuchni. Zostajemy przy laptopie. :)
radosiewka - 2010-02-15, 13:37
:
Ja ostatnio zakupiłam laptop Sony Vaio CW, pokrótce jego specyfikacja wygląda następująco:
Ekran 14,4''
Windows 7 64 bitowy
Intel Core 2 Duo P7450 2.13GHz (Centrino)
Pamięc 4GB
Nvidia GeForce Gt 230M 512 MB
czytnik kart pamięci MS, MS Pro i SD
Nagrywarka DVD
Waga 2,4 kg z baterią standardową
Dysk twardy Toshiba 320 GB


Z laptopa jestem bardzo zadowolona - korzystam z niego głownie do oglądania filmów, surfowania po internecie i pisania różnych prac. Do gier też nie jest zły - jak na razie uruchomiłam Railroad Tycooon 2 (staroć ale bardzo dobrze działa nawet na Windows 7) oraz Team Fortress 2 na wysokich detalach.
Windows 7 spisuje się całkiem nieźle - na stacjonarnym PC nadal mam XP i nigdy nie korzystałam z Visty, ale 7 jest ładniejsza i przede wszystkim do tej pory wszystkie programy ładnie z nią współpracują;]
Bardzo podoba mi się klawiatura - jest to tzw " tabliczka czekolady" czyli pomiędzy literkami mamy trochę wolnego miejsca - trzeba się do tego przyzwyczaić ale sprawdza się to znakomicie. Mam jednak drobne zastrzeżenia do touchpada - mianowicie z prawej strony mamy miejsce na scrollowanie (przewijanie stron) ale nie działa to dokładnie i czasami nie wykrywa tego co robi użytkownik.
Jakość wykonania całego laptopa jest bardzo dobra, no i laptopy z tej serii mają świetną kolorystykę - mój jest fioletowy i wygląda pięknie;] wygląd
Jest jeszcze jedna wada - ekran ma przeciętne odwzorowanie kolorów... Bateria także nie trzyma zbyt długo ale z racji na dość duży rozmiar ekranu to bardziej laptop uniwersalny niż służący do pracy podczas podróży;-)
Niemniej polecam go osobom które potrzebują dobrego multimedialnego laptopa, nie przeszkadza im dość duża waga a chcą oglądać filmy w wysokiej rozdzielczości, pograć czasami w gry i ogólnie wykorzystywać laptop do wielu zadań;)
wred - 2010-02-15, 14:00
:
Pamiętam jak ze 3-4 lata temu widziałem pierwszego Vaio - był to pierwszy lapek z błyszczącą matrycą jakiego widziałem - kolorki mnie powaliły :)) - fajny sprzęcik.
ManJAk - 2010-12-22, 11:19
: Temat postu: Laptopy, notebooki
Temacik ogólnie o lapkach, ale zacznijmy od kwestii:

Stoję przed silnym bodźcem kupna laptopa, co polecacie?
1. Trochę mnie boli że nie ma nowszych lapków z LCD i wszedzie droższy LED pchają już.
2. Znacie firmy które umożliwiają jak HP konfigurację na swojej stronie części kompa? (bardzo przydatne, biorę droższy procek i grafę a całą resztę okrawam do minimum "in price included" gdyż pamięć dysk i kilka innych pierdół dokupić mogę w niedalekiej przyszłości)
3. Ponieważ na pewno padnie pytanie:
Wymagania: płynne ogarnianie programów jak Inventor, lub obsługa kilku mniejszych bez większych zacięć, ogólnie skłaniam się do procków i7 choć może niesłusznie, dużej ilości cachu L2 i dużej możliwej do wpakowania liczby RAMu. Grafa najlepiej jakby była od producenta co konstruuje kolejne wersje tak by wymieniać je z poprzednimi o ile taki istnieje.

[ Komentarz dodany przez: MrSpellu: 2010-12-22, 20:56 ]
Temat o laptopach już istniał. Scaliłem.
MadMill - 2011-06-02, 21:49
:
Dobra, to jaka marka jest ta najlepszą do użytku dla laika? Aby chodziły Office, śmigały pdfy, można było luknąć na film, czasem zagrać w jakaś grę na poziomie? ;P

Bez żadnych wyjebanych w kosmos programów graficznych bo takie rzeczy raczej mnie nie będą zajmować.

I mam złe doświadczenia z HP.

Granica cenowa to powiedzmy max 3,5k.
Grigori - 2011-06-02, 22:53
:
Sam kupowałem niedawno laptopa, także coś niecoś mogę powiedzieć. I to co mogę powiedzieć brzmi tak - co trzeci laptop nie dożyje swoich trzecich urodzin. Możesz sobie szukać rankingów niezawodności etc. ale trudno mi traktować je poważnie, bo taki HP który kilka lat temu był na pierwszych miejscach w takich zestawieniach teraz jest na szarym końcu, zamieniając się miejscami z Asusem. Ale przecież to dotyczy modeli sprzed trzech lat, kto wie jak będzie z modelami które teraz są na rynku?
Przydługi wstęp, ale zmierzam do tego, że polecam Ci kupić to co Ci się podoba - ja kupiłem Lenovo Y560 i sobie chwalę - ale podeprzeć to dodatkowym ubezpieczeniem. Oferta z której ja skorzystałem wygląda tak, że w Sferisie kupiłem komputer za 2899 zł + 400 zł za ubezpieczenie (znacznie poszerzające zakres odpowiedzialności na m.in. usterki mechaniczne i kradzież) na 4 lata opiewające na 80% wartości sprzętu. Ubezpieczycielem jest Hestia (chyba, ręki sobie uciąć nie dam). I śpię spokojnie, żarówkowy przekręt mi niestraszny.
Trochę chodziłem po sklepach i podobną ofertę znalazłem tylko w Sferisie, wszędzie indziej oferowano mi rozszerzenie gwarancji producenta, ale to nie to samo co ubezpieczenie.
GilGalad - 2011-06-02, 23:05
:
to najlepszy wybór , tylko musisz dołożyć 200zł. 500GB 72000 dysk, i5 2,3 GHz bez overclokingu, 4GB DDR3 1333MHz, no i GF GTX 460M, fullHD - na pewno starczy na wysokie wymagania w większości gier przez ~rok.

Druga opcja ~ 3000 6GB DDR3, ten sam procek i dysk co wyżej, słabsza grafika i brak fullHD.

Ewentulanie HPek tylko mówisz, że nie bardzo pasuje...

Jedne z najlepszych obecnie ofert na rynku.



EDIT: Lenovo y560 też fajny sprzęt, tylko większość ma i3 ;/
Grigori - 2011-06-03, 00:41
:
Ja mam i3, ale ich już nie ma w sprzedaży, kupowałem jeden z ostatnich egzemplarzy. Szału nie ma, ale nie narzekam na ten procesor, nawet większość w miarę nowych gier chodzi na wysokich detalach. Z i5 byłoby jeszcze lepiej.

Ten MSI szału nie robi, tam nawet w cenie nie ma systemu operacyjnego. Na Dellu też zresztą nie.

edit: Ach nie, jednak są te i3 znów w sprzedaży, ale za tyle ile ja dałem za swojego można teraz mieć i5 w nowszej wersji.
GilGalad - 2011-06-03, 01:01
:
System operacyjny to mały problem, wystarczy się dogadać z osobą sprzedającą...(zazwyczaj, można wyciągnąć system, łaski nie robią) Ten MSI niszczy dosłownie wszystko inne co tu jest podane i jego cena jest przystępna.
Jander - 2011-06-03, 01:03
:
Mam i3 od ASUSa, dobra cena, więc wada fabryczna (i to w prawie każdym egzemplarzu). W wakacje leci na serwis, niby wymieniają twarde dyski i płyty główne.
Poprzedni lapek, z MSI - trochę się rozpadał, bo słaba budowa, ale jak mi ekran padł (może z mojej winy, może nie) kilka dni przed końcem gwarancji to prędko nie zainwestuję w kolejnego tej firmy.
Jak dla mnie lepiej wydać mniej i liczyć się z awariami, chyba że ktoś potrafi chuchać i dmuchać na sprzęt za 3,5k.
GilGalad - 2011-06-03, 01:07
:
Jander napisał/a:
Mam i3 od ASUSa, dobra cena, więc wada fabryczna (i to w prawie każdym egzemplarzu). W wakacje leci na serwis, niby wymieniają twarde dyski i płyty główne.


Niech zgadne Asus N53SV?
Jander - 2011-06-03, 01:07
:
ASUS K52JE
GilGalad - 2011-06-03, 01:10
:
Tymi się nie bawiłem, ale czytałem o tej serii, nowe jednostki już poprawili?
Jander - 2011-06-03, 01:14
:
Pojęcia nie mam, ale w większości były kupione z tego samego sklepu i w podobnym czasie.
GilGalad - 2011-06-03, 01:19
:
Nie tyle sklep, co całe serie prosto z taśmy miały wadliwy chipset Intela...
Jander - 2011-06-03, 01:29
:
Ale z tego co widzę różnią się chipsetami. AFAIK w K52JE nie współgrają ze sobą płyta główna i dysk, który obsługuje funkcję nieobsługiwaną przez płytę główną (albo odwrotnie).
You Know My Name - 2011-06-03, 09:45
:
http://www.komputronik.pl...ng_ML_1860.html

całkiem całkiem, a do tego dziś Groupon wartości 700 za 49.
Tanit - 2011-06-03, 20:52
:
Ja mam HP-ka pavilon dv5, za jakieś 2-3 tyg stukną mu 2 latka i trzyma się świetnie, żadnych problemów. Tylko baterię muszę wymienić, ale jej zużycie to ponoć norma (zwłaszcza przy tak intensywnym użytkowaniu jak w moim wypadku - a czytałam że u pavilonów nawet po 1,5roku pada, więc jestem zadowolona). Vista, dual-core, Asassin's creed jedynka ładnie chodzi więc to chyba też coś znaczy ;)
Kupowałam po cenie hurtowej, ale ogólnie chyba nie powinien przekraczać 3k.
wred - 2011-06-03, 22:37
:
ja mam podobnego - z najbardziej w owych czasach wypasioną grafą (z tej serii) ;p - bateria padła już jakiś czas temu, nic innego się nie psuje. Muszę sprawdzić tylko jak Wieśmak2 na tym biega....
Dark23 - 2011-12-10, 23:40
:
Ja tam posiam netbooka Asus HD 900 wystarcza na wyjazdy do łączności ze światem ale co do laptopa to może kupie Asusa K50C bo mi się podoba chociaż ciężko go już dostać.
ASX76 - 2012-02-13, 20:45
:
Jakich zewnętrznych twardych dysków używacie (firma, rozmiar...)?
wred - 2012-02-13, 21:14
:
do trzymania filmów ? :P cokolwiek :P byle duże
Plejbek - 2012-02-13, 22:34
:
Western Digital, 2,5 TB. Genialny sprzęt ani razu mnie nie zawiódł. Teraz może być ciężko z dostępnością (jakieś fabryki w Azji zalało) ale jeszcze dwa miesiące temu można było to kupić w necie za 450-500 zł.
ASX76 - 2012-02-13, 23:08
:
wred napisał/a:
do trzymania filmów ? :P cokolwiek :P byle duże


A no właśnie, bo widzę, że 500GB to za mało, zwłaszcza jeśli chce się mieć dużo seriali i obraz w jakości lepszej od standardowej. :-P

Dwie "pięćsetki" wypełniłem prawie po brzegi. --_-
MORT - 2012-02-13, 23:20
:
Ach, odwieczny problem pirata...
Gdzie też znaleźć jaskinię, która pomieści mój łup //argh

Speaking of which, też się powoli rozglądam za jakimś pojemnym dyskiem zewnętrznym, ale nie wiem czy nie przeczekać tej zalanej azjatyckiej fabryki, bo chyba wszystkie te pamięci mocno podrożały ostatnio.
ASX76 - 2012-02-13, 23:29
:
MORT napisał/a:


Speaking of which, też się powoli rozglądam za jakimś pojemnym dyskiem zewnętrznym, ale nie wiem czy nie przeczekać tej zalanej azjatyckiej fabryki, bo chyba wszystkie te pamięci mocno podrożały ostatnio.


Patrzałeś Pan na Allegro? A może taniej da się w którymś ze sklepów? //mysli
wred - 2012-02-14, 00:07
:
Dyski trochę staniały ostatnio - ale jak to jest w zwyczaju po niespodziewanej podwyżce nie następuje spodziewana obniżka ceny :) , i nie ma się co łudzić, że nastąpi prędko.

Tak, że ja na magazyn filmów kupowałbym najtańsze, największe dyski, 500G to zdecydowanie za mało.
ASX76 - 2012-02-14, 00:15
:
Pierwszą "500-tkę" dostałem w prezencie, więc się bierze z pocałowaniem w rączkę. :-)

Drugiego żem kupnął, alem nie uwzględnił podstawowej kwestii - to nie wystarczy. :-P

Największe dyski (naj)więcej kosztują. --_-

W tej chwili skłaniam się do 2TB-owego.

Robicie kopie zapasowe plików (na wszelki wypadek)?
wred - 2012-02-14, 08:54
:
ASX76 napisał/a:
Robicie kopie zapasowe plików (na wszelki wypadek)?
Kopie zapasowe zawsze robi się 'niestety za rzadko' :)) , a ja nawet pracując z tym na co dzień zachowuję się jak ten szewc co bez butów chodzi :P - i już kilka razy niestety musiałem się nagimnastykować :)) - najlepiej robić kopię codziennie - albo jeszcze lepiej trzymać swoje pliki czy pocztę gdzieś w sieci
ASX76 - 2012-05-16, 17:10
:
Co byście polecili z laptopów do nowych gier np. "Diablo 3", które ma wymagania że ho ho? Ale żeby i starsze gry bez problemu dało się na tym sprzęcie uruchomić. //mysli
Byle bez Radeona. --_-
adamo0 - 2012-05-16, 17:50
:
Ja bym się zainteresował tymi 15" albo 17": http://www.dell.com/pl/p/...rd&isredir=true

Mam starszy model (z zeszłego roku) i wszystko pięknie śmiga bez zająknięcia. Skyrimy, Mass Effecty i inne w full detalach.

Zresztą Dell to bardzo dobra firma i chłamu nie robi.
wred - 2012-05-16, 17:54
:
zapomnij o lapku, do grania kup sobie konsolę albo blaszaka :)
adamo0 - 2012-05-16, 17:57
:
Zależy od intensywności, jak zamierza dużo grać. Jeżeli gra w większość nowości, to racja - komputer stacjonarny będzie lepszy. Jednak jak gra w nowości sporadycznie, w głośniejsze tytuły, to po co mu taka maszyna - brzydkie to i niemobilne.

Co do konsoli: jak już to tylko PS3. X360 na dzień dzisiejszy to porażka. Grafika zaczyna przypominać tą z Pegasusa.
ASX76 - 2012-05-16, 18:03
:
Konsole w żadnym razie mnie nie interesują ze względu na gry nie będące w orbicie moich zainteresowań.
Na "blaszak" mam za mało miejsca. Ponadto przyzwyczaiłem się do laptopa.
Szukam laptopa pod "Diablo 3".
adamo0 - 2012-05-16, 18:13
:
Obejrzyj te Delle. Będziesz zadowolony.

Albo podaj górny limit ile jesteś w stanie wydać na lapka.
ASX76 - 2012-05-16, 18:21
:
Tyle że nie o Dellach myślałem... --_-
adamo0 - 2012-05-16, 18:43
:
No to ja na Twoim miejscu zastanawiałbym się jeszcze nad Sony Vaio.
Znajomy ostatnio kupił 17" potwora, z matrycą HD, blu-ray, wypasioną kartą graficzną i masą pamięci RAM.
Dokładnej specyfikacji z pamięci nie podam, ale mogę go ścignąć to pewnie zarzuci linkiem.
ASX76 - 2012-05-16, 18:57
:
No, Sony to byłoby coś... :-)
wred - 2012-05-16, 19:33
:
Ja też prawie 3 lata temu kupowałem lapka pod Wiedźmina :) , pograć pograłem, przy okazji Fallouta zaliczyłem, ale niestety W2 już nie uciągnie, i jaki jest efekt ? Nowa gierka stoi sobie na półce i czeka na rozbudowę stacjonarki :) , Diablo 3 nawet nie kupuję przed rozbudową :) , nie chcę się frustrować :)

Na lapka do grania w nowe gry wydasz 4-6 koła, i zapomnij, że za 3 lata coś tam wymienisz
ASX76 - 2012-05-16, 19:39
:
Wred, zdaje sobie sprawę z tego, że "blaszak" można zupgrejdować w przeciwieństwie do laptopa.
Szczerze pisząc, to "Diablo 3" będzie chyba grą na długie lata, tak jak jej piękna poprzedniczka.
Tak się szczęśliwie składa, że potrzebuję lapka pod tę konkretną grę, a nie pod stertę innych, bo mnie ani ziębią, ani grzeją, za wyjątkiem: "HoM&M" i "Football Manager".

Prawidłowo, to bodaj co 3 lata zachodzi potrzeba wymiana lapka, jeśli chce się grać w nowe gry. ;)
Dhuaine - 2012-05-21, 23:59
:
ASX, szukasz jeszcze? Możemy poemować się razem ;) Od kilku miesięcy bezskutecznie szukam lapka, który miałby dobrą grafę w połączeniu z nie-Full HD i mniej niż 17"... Komp do grania i grafiki.

Rzeczony VAIO to mógł być:
http://www.sferis.pl/prod...mium-64bit.html
Jest jeszcze jeden, z i7, ale za 7000 zł. Niestety wszystkie VAIO z lepszą grafą mają matrycę Full HD, co dla mnie jest jakąś pomyłką w lapku.

Istnieją jeszcze Samsungi z kartą GF 540M - koszt koło 3000 zł - i jeden z Radeonem 6750M za 5 patyków. Ten ostatni podobnież ma problemy z OpenGLem, inaczej bym się wykosztowała i go wzięła :P

Najlepszymi osiągami chwali się HP chyba. Mają jeszcze skłonności do przegrzewania? ;)
ASX76 - 2012-05-22, 02:47
:
Podobno mają, aczkolwiek mój kilkuletni HP-ek jeszcze żyje i nie zamierza wyzionąć elektronicznego ducha. ;)

7000 zł - no nie, aż takiego zajo... to nie mam, żeby tyle kasy topić... :-P

Radeon - byle nie to! GeForce musi być, najchętniej GTX ileś tam! //spell

17'' - poniżej nie schodzę. :-P

Zatem: niby szukam, aczkolwiek tempo wyraźnie spadło. ;)
Dhuaine - 2012-05-22, 22:04
:
Też zdecydowanie wolę GF od Radeonów, uprzedzenie czy coś, zawsze miałam karty Nvidii i wolałabym się tego trzymać :P Szlag mnie trafia od wyboru kart mobilnych, najbardziej bym chciała GTX właśnie, ale montują je tylko w Acerach albo Alienware'ach. --_- Może jeszcze w Dellach i Toshibach się przewinie, ale Toshiba nie jest znana z najlepszej jakości matryc... A nie ukrywam, że dobry wyświetlacz też by się przydał :( Byle nie ten potworny Full HD...

15.4" to rozmiar idealny. ^^

Ja muszę kupić lapka w ciągu lata, jeśli jesienią wyjdzie Win 8 i władują go na laptopy, to się potnę. Muszę mieć Win 7! >.< Nie wiem, czy spadła uciążliwość doinstalowywania sterów na lapkach, ale wystarczy mi już mojego XP na lapie przeznaczonym na Vistę :P Wolałabym nie doklejać systemu.

Od roku nie mogę znaleźć godnego modelu --_-
wred - 2012-05-23, 14:20
:
Dhu a pamiętam jak wczoraj Twój zakup poprzedniego potwora z 2 hdkami i pełnym wypasem :)
MrSpellu - 2012-05-23, 18:43
:
A ja, neandertal, dopiero teraz odkryłem sprężone powietrze do czyszczenia komputra --_-
wred - 2012-05-23, 23:52
:
MrSpellu napisał/a:
A ja, neandertal, dopiero teraz odkryłem sprężone powietrze do czyszczenia komputra --_-
I co, -20 st C od razu :P ?
MrSpellu - 2012-05-24, 00:04
:
Jasna dupa, gdybym to miał, gdy ciąłem w Skyrim...
Dhuaine - 2012-05-25, 01:34
:
wred napisał/a:
Dhu a pamiętam jak wczoraj Twój zakup poprzedniego potwora z 2 hdkami i pełnym wypasem :)

Nie wzięłam jednak tego z dwoma hdkami :) Zdecydowałam się na mniejsze vaio. Ale wypas był, nawet teraz objawia się tym, że po czterech latach potrafi być lepszy od niektórych syfów, które ludzie kupują do pracy biurowej :P Nie żałuję zakupu, ale przydałby się nowy, zwłaszcza z widmem Win8 na horyzoncie :P

Gdyby tak można było zupgradować bebechy, to bym została przy swoim, bo odpowiedniej wielkości, kanciasty i śliczny i wcale nie porysowany ani nic --_- Matryca o dobrej czerni i kolorach. Tylko klawiatura się trochę zdarła i połowa klawiszy łysa jest. :P
makatka - 2012-06-14, 16:38
:
jak dla mnie vaio to przerost ceny nad wnętrznościami...

ASX znalazleś cuś waść?

właśnie stanęłam przed podobnym dylematem, ino mnie potrzeba jakiegoś w_miarę_względnie_w_ostateczności_do_przełknięcia cenowo sprzęta nie tylko do gier (znaczy to akurat nie jest priorytet) ale i jako mobilna stacja graficzna (niestety takoż do poddłubywania w 3d i renderach).

i teraz pytanie czy cuś co sobie umyśliłam ma prawo zadziałać do powyższych zastosowań.
a uknułam sobie co następuje:

ma być +/-15 bo nie będę się z 17calową kobyłą o wadze pustaka przemieszczać
proc: i7 Ivy Bridge lub i7 Sandy Bridge
karta: radek 7670M lub GT630M lub GF gt540M<- przy założeniu opcji i7 Sandy Bridge, bo w takimż zestawie występuje, acz ogółem chyba i tak chyba najlepiej radek wypada.
RAM: 8gb
ASX76 - 2012-06-14, 17:08
:
Z tego "szczęścia" przestałem szukać. ;) Znaczy się: miałem zamiar "kupnąć" nowy sprzęcik pod "Diablo 3", jednakowoż zrezygnowałem, póki co. Z dwóch powodów.
dworkin - 2012-06-14, 18:01
:
makatka napisał/a:
karta: radek 7670M lub GT630M lub GF gt540M

Obydwie dadzą radę większości dzisiejszych gier (poza "Wiedźminem 2" np, bo jakiś chory) na słabych i być może średnich detalach. GF, oczywiście, jest wyraźnie (choć nie jakoś wyjątkowo) mocniejszy.

Ogólne przykazanie brzmi (dla laptopowych kart do gier) - 128-bitowa magistrala. Przy magistrali 64 można sobie... Na zegar rdzenia poniżej 600MHz bym nie patrzył, a zegar pamięci (co najmniej DDR3, ale to standard) poniżej 800. Ilość MB pamięci to kwestia trzeciorzędna, no ale poniżej 512 bym nie brał (1024 to standard zresztą).
makatka - 2012-06-14, 18:56
:
różnica między lapem na gt 640m a na radku 7670m przy tym samym procu (i7 3610qm) i dysku 1tb vs 640gb to 900zł więc dla "nie wyjątkowo mocniejszego gt" skórka nie warta wyprawki.

edyta:
wyszperałam jeszcze cusia na i7 Sandy z radziem 6770M.
karta wydaje się lepsza za to proc słabszy.
dworkin - 2012-06-14, 19:15
:
A co takiego robisz na tym kompie, żeby różnica między jednym a drugim i7 miała dla Ciebie jakieś znaczenie? Ja bym na pewno wziął 6770M, bo jest już widocznie mocniejsza od obydwu, które wcześniej wymieniłaś.
makatka - 2012-06-14, 19:38
:
no właśnie nie wiem czy będzie miała znaczenie czy nie... podałam zastosowania :P ma się sprawdzić i tyla... oba proce rozważam od początku ale ja się na lapach zasadniczo nie bardzo wyznaję ;)
a różnica wygląda tak
niestety ten na 6770m jest też sporo cięższy a ja się dość regularnie miotam między białym a wawą.
dworkin - 2012-06-14, 19:42
:
Wątpię, byś tę różnicę, jako zwykły bocik, odczuła :P
makatka - 2012-06-14, 20:48
:
tjaaaa... za to różnicę między 2.3kg a 2.9kg już niestety odczuję na pewno.
mad5killz - 2012-06-19, 21:00
:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dpzu3HM2CIo&feature=player_embedded
[/youtube]

Obejrzyjcie lepiej to! Microsoft wraca do gry! (:
Teraz czekam na odpowiedź Apple, noo i na Chrome w chmurze od Google. (:
elisea - 2013-01-29, 19:26
:
mam lenovo i szczerze polecam, solidnie wykonany, może nie jest ładny ale ważne, że się nie psuje
Olisiątko - 2013-05-30, 17:20
:
Nie ma tematu o tabletach, a jednak bliżej im do laptopów niż do czytników książek więc pisze tutaj. Jeśli szanowny mod stwierdzi inaczej, to ok ;)

Totalnie nie znam się na tabletach, Androidach itd.
Potrzebny mi tani tablet na którym będę mógł odpalić najzwyklejszy emulator GBA i jakieś pierdołkowe gry typu Plants vs Zombies. Oczywiście nie takie z tego sklepu androida, tylko takie ściągnięte z netu :badgrin:

Tak więc pytanie, czy na tablecie z Androidem 4.0 można normalnie odpalić aplikację która jest pod windows? I czym się kierować przy zakupie?

http://allegro.pl/tablet-...3206603973.html ten mi się podoba //panda
You Know My Name - 2013-05-30, 17:35
:
To jakbyś się pytał cz po makiem odpalisz apkę na wina. Inny system. Ale ten tab wygląda nieźle, jak dotrę di domu to naoizzę więcej.
Olisiątko - 2013-05-30, 17:49
:
Tego się bałem, w sensie z tymi aplikacjami. Na szczęście znalazłem już kilka emulatorów GBA pod Androida.
Pomoc w wyborze tabletu do 300zł mile widziana ^_-
mad5killz - 2013-05-30, 20:34
:
Miałem do czynienia z tabletami z Androidem w przedziale 200-600zł, żadnego z nich nie kupiłbym sobie.
Minimum 800-900zł żebym mógł być zadowolony z jakości ekranu i szybkości działania systemu.
Inaczej jest to droga przez mękę, nawet przy prostych aplikacjach i przeglądaniu neta na kiblu. (:
Fidel-F2 - 2013-05-30, 21:01
:
true, ojciec kupił sobie mini-lapka na androidzie za 400zł, to urządzenie w 27 sekund potrafi mnie doprowadzić do białej gorączki, za darmo bym tego nie wziął
MrSpellu - 2013-05-30, 22:24
:
Czy poza przeglądaniem neta w kiblu lub w pociągu, ma to jakieś inne zastosowanie? Bo ja wiem... jako tacka na herbatę?
mad5killz - 2013-05-30, 22:40
:
MrSpellu napisał/a:
Czy poza przeglądaniem neta w kiblu lub w pociągu, ma to jakieś inne zastosowanie? Bo ja wiem... jako tacka na herbatę?

Spellu, za stary jesteś na to i paluchy masz za bardzo upaćkane farbkami. (:
Jander - 2013-05-30, 23:42
:
W sensie, że tablet czy tani tablet? Bo ja czasem kilka dni laptopa nie odpalam.
MrSpellu - 2013-05-31, 00:29
:
mad5killz, pewnie masz rację.
Jander, obojętne :P

Tak mnie naszła myśl, że chyba na tym wygodniej pornuchy się oglada //mysli
Olisiątko - 2013-05-31, 02:31
:
Szkoda mi więcej kasy na taką zabawkę, dziękuję :P
MrSpellu napisał/a:
Tak mnie naszła myśl, że chyba na tym wygodniej pornuchy się oglada


I się wydało po co mi to :(
Plus to tańsza alternatywa dla lapka kiedy matka mnie męczy o Skype :P
Olisiątko - 2013-05-31, 18:29
:
W końcu zakupiłem AINOL Aurora I, za 300zł, 1GB ramu, 8GB wbudowanej pamięci, 1.2Ghz, HDMI i SPI.
Dodatkowo miało toto dobre opinie w necie wiec, moim zdaniem, sensowne. Kurier dowiezie to zobaczymy :)
Znajomy prowadzący firmę ze sprzętem komputerowym proponował mi takie cuś:
http://www.komputronik.pl...Tab_MM1001.html

za 500zł, ale przekraczało to mój budżet. Jakby ktoś chciał to mogę dać namiary na gościa :)
Kvothe - 2015-05-20, 17:45
:
Wpadło trochę dodatkowej kasy i chciałbym tanim sumptem kupić laptopa do pracy, ale jeśli udźwignie mi jakąś grę, to się nie pogniewam, a nuż zagram w "Pillars of Eternity" czy "Torment: Tides of Numenera". Powiedzmy, że chcę na to przeznaczyć maksymalnie 2 tysiące złotych.

Znalazłem na Grouponie coś takiego i wygląda spoko, choć procesor jest AMD (ale 4x2,9GHz), a grafika to Radeon, a nie GeForce. Ale dysk spory, dużo RAM-u, karta graficzna nie jest zintegrowana...

Ma to sens?
ASX76 - 2015-05-20, 17:47
:
Radeon i spory zysk? No nie wiem... //mysli
Ja tam bym szukał GeForce'a... :-P
Tixon - 2015-05-20, 18:03
:
Nie jestem tym zachwycony. ADM, Radeon, dysk twardy...
Cóż, raczej do 2k nie dostaniesz nic lepszego, jednak ja wolałem dołożyć (tak do 2,5).
Kvothe - 2015-05-20, 18:31
:
ASX76 napisał/a:
Radeon i spory zysk?


Dysk, nie zysk. ;-)

Tixon napisał/a:
Nie jestem tym zachwycony.


Czy zacząłem post od słów "znalazłem coś zachwycającego"? ;->

Tak jak mówię, chcę się zmieścić w dwóch tysiącach i gry nie są priorytetem, ewentualnie zagram w którąś z dwóch wymienionych, a i to niekoniecznie. A na nie powinien wystarczyć...

Tixon napisał/a:
Cóż, raczej do 2k nie dostaniesz nic lepszego


Cóż, pewnie masz rację.
utrivv - 2015-05-20, 18:33
:
Jeżeli chodzi o samą pracę to wybór niezły, AMD Quad-Core A10-5745M ma moc porównywalną do i5 4200U a wbudowana karta graficzna HD 8610G jest na pewno lepsza od tej wbudowanego w i5, coś ma poziomie GeForce GT 620M.
E co do gier jest tragicznie, kilka przykładów:
Risen 3: Titan Lords na niskich detalach 21 fps
BioShock Infinite na niskich 25,4 fps
The Elder Scrolls V: Skyrim low 1280x720 24.7 fps
med. 1366x768 16.9 fps
high 1366x768 10.5 fps

Może poszukaj okazji na Amazonie?
ASX76 - 2015-05-20, 19:05
:
Kvothe napisał/a:
ASX76 napisał/a:
Radeon i spory zysk?


Dysk, nie zysk. ;-)



Zysk też nie... :-P
dworkin - 2015-05-20, 19:05
:
utrivv napisał/a:
Jeżeli chodzi o samą pracę to wybór niezły, AMD Quad-Core A10-5745M ma moc porównywalną do i5 4200U (...)

Jest wyraźnie słabszy, o jakieś 12%. A karta graficzna to mielizna. Jak na taką kasę, baaardzo przeciętnie.

Półtora roku temu kupiłem żonie nową Toshibę z i3-3120 (15% mocniejszy) i Radkiem 7610M (100% mocniejszy) za 1850 złotych na Allegro. I tam (no, w tę deseń) też bym szukał laptopa.
Misiel - 2015-06-05, 19:17
:
Zamierzam kupić sobie laptopa do pracy, ale takiego, aby i Wiedźmin, i GTA V poszły na detalach trochę lepszych niż średnich. Czy taki komputer mi wystarczy: http://www.euro.com.pl/la...cB&gclsrc=aw.ds ?

Czy polecacie jakiś wyraźnie lepszy w cenie do 3.000 zł?
MrSpellu - 2015-06-05, 22:29
:
To sprawdź może najsampierw jakie Wiesiu ma wymagania :)
Misiel - 2015-06-06, 01:12
:
Ok, widzę, że wkleiłem nie do końca ten komputer, o który mi chodziło - ten model, który mam na oku ma 8 gb pamięci zamiast 4 i dysk SSD, reszta chyba bez zmian. Patrząc na wymagania minimalne wydaje mi się, że Wiedźmin powinien pójść bez problemu, ale pewności nie mam, bo moje zainteresowanie sprzętem komputerowym wygasło, kiedy jeszcze najlepsze maszyny miały procesory z jednym rdzeniem. Teraz te wszystkie cyferki niewiele mi mówią.
dworkin - 2015-06-06, 14:12
:
Chyba że masz na myśli pierwszą część "Wiedźmina", inaczej nie ma szans. Ta karta graficzna jest o wiele za słaba. Laptopa na "Dziki Gon" zapewne nie kupisz poniżej 5000.
Misiel - 2015-06-06, 17:21
:
E no, nie przesadzajmy, kolega kupił tego laptopa: http://www.elektronicznys...m-dvd-noos.html , tylko że za nawet niższą cenę (~3.800 zł) i Wiedźmin śmiga mu bez żadnych problemów na każdych ustawieniach oprócz ultra (hiperrealistyczne włosy i tym podobne pierdoły). Ale karta faktycznie przydałaby się lepsza, więc zwiększam budżet i myślę o tym: http://www.euro.com.pl/la...Xw&gclsrc=aw.ds
dworkin - 2015-06-06, 19:17
:
No ok, przesadziłem. Niedawno sam mówiłem o szukaniu okazji, więc masz rację. Ale, jak widzisz, w tym przypadku okazja to 3000+. Dopiero taki lapek ma np. GF-a GTX 960M.
utrivv - 2015-06-08, 07:02
:
dworkin napisał/a:
Chyba że masz na myśli pierwszą część "Wiedźmina", inaczej nie ma szans. Ta karta graficzna jest o wiele za słaba. Laptopa na "Dziki Gon" zapewne nie kupisz poniżej 5000.
Te wymagania wieśka to była jednak tylko reklama, widziałem w necie filmik jak śmiga na zintegrowanym układzie graficznym w procku AMD, odpowiedni komputer można złożyć za 1500zł.
Oczywiście ustawienia minimalne:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WvUu-MHZxMg[/youtube]
dworkin - 2015-06-08, 09:07
:
Jeżeli ktoś zamierza kupić nowego (nowego używanego w tym wypadku) kompa za taką kasę tylko w celu uruchomienia "W3" na minimalnych detalach, proszę bardzo. Dla mnie to pozbawione sensu. Zważywszy na fakt, że wchodzimy tu w pułap cenowy konsol, a jeśli już, to je się kupuje dla jednej gry, którą będzie można dodatkowo uruchomić ze znacznie lepszą wydajnością.
utrivv - 2015-06-08, 09:10
:
dworkin napisał/a:
Jeżeli ktoś zamierza kupić nowego (nowego używanego w tym wypadku) kompa za taką kasę tylko w celu uruchomienia "W3" na minimalnych detalach, proszę bardzo. Dla mnie jest to pozbawione sensu.
Ale ja nie o tym, po prosu obalam mit o wymaganiach wiedźmina. Miało by super ale obniżono wymagania tak jak ktoś tu już pisał.
Misiel - 2015-06-08, 14:57
:
dworkin napisał/a:
Jeżeli ktoś zamierza kupić nowego (nowego używanego w tym wypadku) kompa za taką kasę tylko w celu uruchomienia "W3" na minimalnych detalach, proszę bardzo. Dla mnie to pozbawione sensu. Zważywszy na fakt, że wchodzimy tu w pułap cenowy konsol, a jeśli już, to je się kupuje dla jednej gry, którą będzie można dodatkowo uruchomić ze znacznie lepszą wydajnością.


Nie jestem w stanie przekonać się do żadnej konsoli. Miałem jakiś czas xboxa, grałem sporo na ps3 - nie chwyciło, nie trawię padów, lubię być blisko monitora. Nowego laptopa i tak potrzebuję do pracy, więc dorzucę już ten tysiąc, aby mieć możliwość grac jakiś czas w nowe gry (nie tylko Wiedźmina). Poza tym po dłuższym researchu jestem bliski przekonania, że na tym lenovo, które podałem ostatnio Wiedźmin pójdzie nie na minimalnych, ale co najmniej na średnich detalach, a bardzo możliwe, że na wysokich.
dworkin - 2015-06-09, 13:40
:
Nie musisz być bliski, możesz po prostu wiedzieć. Od czego masz sieć - http://www.notebookcheck....M.107808.0.html - "W3" pójdzie na tej karcie na medium.
Trojan - 2016-07-06, 22:09
:
Hej, pilnie potrzebuje(my) laptopa do gier, do 4000
Co sądzicie o:

MSI GL 72 6qd
ASUS GL 552 VW

Czy może macie jakieś inne propozycje?
Dziękuję i pozdrawiam :)
utrivv - 2016-07-07, 11:20
:
Z twoją pensją kupujesz lapka za 4000? Faktycznie rynek pecetów się kończy //mur
Trojan - 2016-07-07, 11:47
:
utrivv napisał/a:
Z twoją pensją kupujesz lapka za 4000? Faktycznie rynek pecetów się kończy //mur



hmmm ?
nie mylisz mnie z kimś (np. z Tomaszem) ?
4 klocki to kwota jaką mogę wydać na komp do grania (proponowałem stacjonarny - ale M. stwierdziła że nie mamy miejsca) - ja jestem na etapie Skyrima... w ciągu ostatnich 10 lat grałem kilka ,może z 10 razy w CIV4, dawno temu w Morrowinda, i w chyba w COD (albo tą drugą - 2 WŚ, (grasz chyba niemcem, amerykańcem i ruskim) i niedawno kupiłem sobie Skyrima, i Bioshocka(ale BSH dopiero zacząłem i odłożyłem na później - najpierw pogram w SKY)
M. więcej gra - ale głównie na konsoli - choć ostatnio uległa namowom rodziny i zaczęła grać w WOWa... i to w sumie jest powodem zakupu.
utrivv - 2016-07-07, 15:04
:
Trojan napisał/a:
Ja natomiast po studiach, od razu wskoczyłem na kierownicze stanowisko z czterokrotnością średniego wynagrodzenia...

oprócz "normalnej" roboty, dorabiam w biurze księgowym, a w lipcu w każdy łikend jestem po pachy zarobiony. Jutro idę na 14 i przewiduje że wrócę nie wcześniej jak 2:00.

A może nie zrozumiałem sarkazmu?
dworkin - 2016-07-07, 15:17
:
Gwoli ścisłości, to nie będzie komp do gier, tylko laptop, na którym z powodzeniem pójdą nowe gierki. Ze swoją kartą GF 950M lub 960M na "WoW-a" aż za mocny. Na samego "Skyrima" podobnie. Jeśli jednak planujesz inne tytuły, nowsze i bardziej wymagające, lepsza karta będzie nadążać za nimi dłużej. Na tej stronie - http://www.notebookcheck.pl/ - możesz sprawdzić moc każdego układu graficznego, np. na "Wiedzminie" (30 fps - można grać, 40 fps - można grać swobodnie). Powyższe karty są niezłe, ale dopiero 960M otwiera prawdziwie wyższy pułap. Jeśli jednak nie planujesz aż takich eskapad, zadowól się grafiką gorszą nawet od 950M.

Dalej solidny proc (dobry i5 lub jakiś i7) i co najmniej 8GB RAM-u (4 dadzą radę, ale bez szału i warto myśleć przyszłościowo). 8GB to dzisiejszy standard, w świecie, gdzie uruchamia się na raz wiele aplikacji, często bardzo pamięciożernych (Photoshop, Corel itp, a i sama przeglądarka wrzuca coraz więcej do pieca).

Jednak najmniej przemyśliwanym komponentem jest dysk twardy. Ludzie kupują pojemne HDD-ki, bo stoją za nimi duże liczby. Ale mniejsza prędkość. System i aplikacje zainstalowane na dysku SSD dostępują do danych o 1/3 szybciej, co jest odczuwalne w trakcie użytkowania. System ładuje się błyskawicznie, gry ładują się stosunkowo szybko. Dlatego, jeśli kupujesz dzisiaj kompa, musisz mieć dysk SSD. To nie jest kwestia negocjacji. Jako że takie twardziele są mniejsze (z reguły 128-256GB), warto mieć też HDD (500-1000GB) jako drugi dysk na statyczne pliki. Przy 128 musiałbyś oszczędzać, zainstalowałbyś system, większą grę, jedną lub dwie aplikacje klasy Photoshopa i nie korzystałbyś już z niczego więcej (pomijam przeglądarkę itd). Dlatego najlepszym wyjściem jest 256 SSD + 500 HDD.
Tixon - 2016-07-08, 12:19
:
Powiedzmy sobie prawdę - prędzej czy później i tak przesiądziesz się na 500 SSD, więc po co zwlekać? (sam mam 500 + 250 oba SSD, zewnętrzny 1 Tera HDD).
Trojan - 2016-07-08, 13:53
:
byliśmy w komputroniku:


MSI GL 72 6qd - z 250 SSD
razem 4300
Adeptus Gedeon - 2017-02-19, 15:35
:
Smutne jest podejście do zintegrowanych kart graficznych, które w laptopach są raczej normą. Swego czasu kupowałem laptopa, cenowo pasował mi taki właśnie ze zintegrowaną kartą, jak sobie sprawdzałem w Internecie, to z testów wyskakiwało "No, w sapera to sobie spokojnie pograsz, ale pasjans już się będzie ciął". Kupiłem i jakoś gry chodziły. Najzabawniej było z Wiedźminem, bo na starcie uruchamiał się jakiś program sprawdzający wymagania i oświadczał, że nie, gra mi na pewno nie pójdzie, bo mam zaintegrowaną kartę, więc nawet nie będzie próbował jej odpalać. Wyłączyłem ten program sprawdzający (co swoją drogą wymagało szukania w necie i wpisania jakichś kodów) i okazało się, że gra chodzi bez problemu... Choć zwiększyć jakości grafiki ponad minimalną i tak nie pozwalała, bo nie.
Fidel-F2 - 2017-03-31, 09:07
:
Jestem lajkonikiem w temacie. Mógłby kto porównać NVidie i Radeony? W sensie określenia odpowiedników, czyli który NV odpowiada któremu R? Chodzi o te bardziej gamingowe acz niekoniecznie o te najbardziej topowe. Dzięki.
Trojan - 2017-03-31, 09:18
:
?
ogólnie NVidie są droższe i lepsze
podaj lepiej w jakim zakresie cenowym szukasz.
Fidel-F2 - 2017-03-31, 09:37
:
Jestem finansowo w miarę elastyczny acz optowałbym w granicach 4 kółek. Nie zamierzam grać w żadne wiedźmin ani inne tego typu. Głównie chodzi mi o najnowsze Total Wary na przyzwoitych detalach. No i nienegocjowalne jest 17 cali.
Trojan - 2017-03-31, 09:50
:
w okolicach "czwórki" to wszystkie sensowne lapki jeżdżą na GeForcach960
Fidel-F2 - 2017-03-31, 09:58
:
No i co w związku z tym? Jak mam z tej odpowiedzi wywnioskować równoległość radeonów?
utrivv - 2017-03-31, 10:23
:
Nie da się porównać imo, jak chcesz wydać czwórkę weź sobie i7 7 generacji z Geforce 950M czy 960M i SSD i 12GB ramu. Generalnie ładowane do laptopów R7 M445 można by porównywać z Geforce 940MX oczywiście na niekorzyść Radeona tyle że do lapków za 4k wkłada się dwa razy lepsze 960M więc jak to porównywać?
Fidel-F2 - 2017-03-31, 10:55
:
Rozumiem, pytam bo mi tę 445 zapropomowali właśnie i nie za bardzo im uwierzyłem. Dzięki
Trojan - 2017-03-31, 10:57
:
chodzi o to że porównywarki są zrobione dla "pełnych" samodzielnych kart do PeCetów.
w przypadku lapków możesz tylko porównywać całe komputery. No i karta w lapku jest gorsza od swojego odpowiednika dla "normalnego" PCeta. Więc trudno się kierować statstykami z benczmarków dla pełnych kart - bo nie wiadomo co "ucięli" karcie żeby ją wsadzić do lapka.


jak już Ci pisałem - ja na nowym lapku z MSI z gf960 mam problem z TW:Shogun2. Gra się odpala natomiast wywala ją gdy ma przejść do bitwy. Kumpel ma też gf960 i jemu normalnie chodzi.
dworkin - 2017-03-31, 14:04
:
Lapek do nowych TW na wysokich detalach to zawsze bedzie lapek gamingowy. Kazda karte i kazdy procesor, czy to desktopowe, czy to laptopowe, da sie dosyc precyzyjnie porownac, a co za tym idzie da sie porownac cale komputery. To nie szamanizm, to inzynieria i statystyka.

Do nowych TW w gre wchodzi tylko GF 950M i 960M, Radek M445 wchodzi w d. I niestety wszystkiego miec nie mozna. TW: Warhammer na wysokich detalach bedzie przycinal wyraznie na 950M, a tylko troche na 960M (960M jest nawet o 1/3 wydajniejsza), na srednich dadza rade obydwie.

Procesor i5 lub i7, RAM-u co najmniej 8GB (najlepiej DDR4, ale DDR3 tez moze byc). Za to dysk na pewno SSD. Na pewno! Do innego nawet z kijem nie podchodz. Dysk SSD to o 1/3 szybsze ladowanie wszystkiego. Optymalna zdaje sie pojemnosc kolo 240 GB. Dysk HDD moze byc tylko dodatkowy dla trzymania danych (np. filmow). Niektore laptopy maja od razu dwa dyski (SSD + dodatkowy HDD), do innych trzeba HDD (np. zewnetrzny) dokupic oddzielnie.

I teraz bedzie trudno znalezc takiego lapa z systemem, 8GB RAM-u, SSD, 960M i 17.3 cala do 4000 zl. Natomiast 15.6 latwo. To juz zalezy, jak bardzo chcesz miec te 17, skoro 15 mozna np. przez HDMI podpiac do telewizora na film. Imo 15 styka. Ofc mozesz sie uprzec na 17, sa takie z 950M, i grac na sredniawych ustawieniach, nie sa zle, jednak na przyszlosc (a beda nowe TW) lepiej miec wydajniejsza karte.

A co do procka, wiecej jest lapkow z i5, w grach prawie nie ma roznicy, natomiast przy otwarciu wielu skomplikowanych programow/zakladek juz mozna ja odczuc. Jak cisnie sie cos trudnego w Photoshopie, Corelu i CADzie na raz, i7 na pewno da poczuc roznice.
Trojan - 2017-03-31, 14:11
:
sprzęt komp poszedł w górę po wzrostach waluty
z sensownych '17 najlepiej cenowo i sprzętowo wychodzą lenivo

dokładnie Y700 - patrzaj w Saturnach/MediaM - mieli dobrą cenę za takiego L.

a tutaj takie cuś:
http://www.skynet.pl/leno...d-win10pro.html
Fidel-F2 - 2017-03-31, 14:59
:
Dzięki dworkin, mam chyba już jasność. Filmy przestałem zbierać już lata temu. Parę złotych, powyżej tych 4 mogę dorzucić, nawet bliżej 5. Mam TW S 2 a jak dorwę Warhammera to mi to na parę lat wystarczy. Średnie detale są ok, bardziej niż na estetyce zależy mi na mechanice. Zależy mi na 17. Nie korzystam i nie będę korzystał z rzeczy typu Corel czy CAD.

Ostatnio złotówka się umacnia a link wygląda zachęcająco. Bardzo mi się też nie pali, chwilę się porozglądam. Gdyby ktoś miał wiedzę o jakichś innych modelach do 5k to byłbym wdzięczny.
dworkin - 2017-03-31, 19:45
:
Taka to bedzie mniej wiecej cena, jesli chcialbys miec wszystko. Imo - wyglada dobrze. Ale na pewno powinienes najpierw zobaczyc w jakims Markcie, jak obudowa lezy ci w dloni :D

Tu dobra recka - https://www.notebookcheck...7.157662.0.html - nie grzeje sie zbytnio, co jest wazne, trzyma temperature i osiagi, ale przez wydajne chlodzenie moze byc przy obciazeniu ponadprzecietnie glosny.
Fidel-F2 - 2017-03-31, 20:22
:
Cytat:
w testowanym Y700-17 zabrakło zewnętrznego napędu optycznego
czyli lapek bez czytnika płyt cd/dvd, który będę musiał dokupić?
Trojan - 2017-03-31, 21:47
:
Większość gier nawet jak ma płytkę to i tak ściąga się z neta. Choć ja jako tradycjonalista wybrałem lapka z napędem.
Fidel-F2 - 2017-03-31, 22:25
:
Czy dysk m2 to to samo co ssd?
Trojan - 2017-03-31, 23:31
:
M2 to nie dysk a slot /łącze dla dysku.
M2 jest dla ssd.
Fidel-F2 - 2017-03-31, 23:36
:
Czyli jeśli w opisie jest 500m2 to to samo co 500ssd
Trojan - 2017-04-01, 00:14
:
Tak ,
widzę że są też ssd na sata3 - czyli wolniejsze od m2. - I jak rozumieM po to jest to oznaczenie.
dworkin - 2017-04-01, 09:38
:
Zlacze SATA III, w praktyce, pozwala przesylac dane z predkoscia pod 600 MB/s, zlacze M.2 z predkoscia pod 1 GB/s. Roznica w potencjale jest spora. Dyski SSD pod SATA i pod M.2 to dwa rozne rodzaje, te drugie sa zwykle szybsze, ale nie zawsze jest to duza roznica, zatem poza posiadaniem zlacza M.2 trzeba tam tez podlaczyc dysk z lepsza predkoscia. Czy jest to warte zachodu? Zawsze fajnie jest widziec ten ladujacy sie szybciej o kolejne sekundy system :D Np. zamiast 18s - 12s, tylko trzeba sie upewnic co do montowanego na M.2 dysku.

Laptop z Trojanowego linka ma SSD na SATA III i dodatkowe zlacze M.2, gdzie mozna se samemu dokupic drugi dysk SSD na M.2 (sa jednak dwa razy drozsze). Widzialem tez, ze istnieja wersje tego laptopa (Y700) z SSD od razu na M.2, tylko nie wiem, jakie maja osiagi. Na pewno trzeba sie co do nich upewnic, bo 4 sekundy szybciej nie sa warte swieczki. Ogolnie nie wspominalem o tym, bo nie wiem, czy te pare s sa warte swieczki. Choc zejscie z 15 na 8 sekund to niby juz cos.
Fidel-F2 - 2017-04-01, 09:42
:
http://www.komputronik.pl...b-hdd-16gb.html
dworkin - 2017-04-01, 09:55
:
Gybys chcial w to pojsc, musialbys juz w konkretnym sklepie dowiedziec sie, jaka bylaby praktyczna roznica. Zobaczyc, co powiedza ogolnie i jeszcze wymoc info, jaki dokladnie dysk na M.2 jest w tym Y700 zainstalowany, po czym wystalkowac go w sieci.
Fidel-F2 - 2017-04-01, 10:24
:
większość wersji tego Y700 sprzedawana jest bez os, jak to jest z zewnętrznym dokupywaniem i instalacją cena? uciążliwość?, ten powyżej wybrany jest z nielicznej grupy z os, gdyby wszystkie miały os, pewnie bym trochę okroił
Trojan - 2017-04-01, 10:25
:
Dworkin Hmm, jakiego rodzaju informatykiem jesteś? :)
Wdrożeniowiec?
Czy może tłumacz na linii człowiek 《--》 architekt systemu?
Albo jeszcze inny? ;)

FF2
Instalowania systemu win10 trwa 5 minut. I już. Nic później prostszego nie zainstalujesz.
Najlepiej dostać win10 na USB.
cena jakieś 300 zeta 350?

PS. W Komputroniku większość kompów bez systemu.
Fidel-F2 - 2017-04-01, 10:32
:
Jestem informatykiem on/off
Fidel-F2 - 2017-04-01, 11:15
:
czytnik dysku optycznego niekoniecznie musi być również lenovo, racja? ma to znaczenie?
dworkin - 2017-04-01, 12:02
:
Fidel-F2 napisał/a:
czytnik dysku optycznego niekoniecznie musi być również lenovo, racja? ma to znaczenie?

Zewnetrzny na USB moze byc kazdy. Ale ja plyty nie uzylem od roku.
Fidel-F2 - 2017-04-01, 12:32
:
ale ja mam wszystkie gierki w które gram - civ, heroes, kilka TW, na płytkach i one wymagają płytki w napędzie

większość jest na usb2 - 100pln, a jeden na usb3 - 250pln, istotne?
Trojan - 2017-04-01, 13:03
:
Nie.
Fidel-F2 - 2017-04-05, 17:59
:
No i jest. 17", i7, gf 960 4gb, RAM 12, 500 ssd, 1T HDD

:-P
Trojan - 2017-04-05, 18:00
:
Lenovo czy msi?
I ile dales?
Fidel-F2 - 2017-04-05, 18:05
:
lenovo, z zewnętrznym czytnikiem 5,2
Trojan - 2023-01-25, 22:16
:
jol
M. mówi że lapt się zestarzał (6 lat) i chce coś nowego
coś ktoś ostatnio się orientował/kupował ?
wred - 2023-01-26, 02:31
:
Ja rok temu kupowałem thinkbooka 14 lenovo - bardzo ładny, ameliniowy, i3 11gen, 8g, 500 nvme, podśw. wygodna klawiatura i normalna karta lan, cichy, oszczędny, do zdalnej pracy, netu, yt, prostego programowania bajka. Proste gierki też ogarnie tylko już wtedy wiatrak zaczyna być słyszalny, no i nie kupowałem go z przeznaczeniem na granie, w tym celu stoi sobie wypasiony blaszaczek.

https://www.x-kom.pl/p/68...480-win10p.html

wart wówczas z dobrą torbą w okolicach 2.5k, myślę, że obecnie podobnie. Ja w każdym razie jestem zadowolony.

Aczkolwiek większe lenowo 15'' z tych tańszych mają trochę trzeszczącą obudowę i touchpad.
Cintryjka - 2023-01-26, 11:15
:
Ja polecam Asusy z serii ZenBook.
Tomasz - 2023-01-26, 12:58
:
Też kupiłem w tym roku ASUSa ale Vivobook Pro 15 z i5 i jestem jak na razie bardzo zadowolony. Ale cena widzę już o wiele droższa niż gdy kupowałem.
Trojan - 2023-01-26, 17:30
:
hmm,
nie dodałem ważnego szczegółu
to lapek do gier.
myślę o czymś na poziomie rtx3060

kumpel poleca RYzeny - ale tam ceny od 2500$ w górę
wred - 2023-01-26, 17:32
:
Lapek do gier ? - idiotyzm i kasa wyrzucona w błoto.
fdv - 2023-01-26, 18:11
:
Dokładnie te mobile karty graficzne są tak mniej więcej o 20% wykastrowane w stosunku do normalnych odpowiedników. Samo odprowadzanie ciepła to koszmar, niby sprzedają i pozycjonują lapki do grania, ale to bardziej marketingowe naciąganie ludzi.
Trojan - 2023-01-26, 18:44
:
kurfa - no wiem, i co w związku z tym

desk potrzebuje miejsca, fotela itp itd
oczywiście że myślałem o tym, ale miejsca brak.
KS - 2023-07-06, 21:58
:
Ma ktoś doświadczenie co do powerbanka do ładowania laptopa?
Chciałbym coś w przystępnej cenie, jeśli to możliwe z funkcją ładowania solarnego.
Fidel-F2 - 2023-07-06, 22:14
:
Młody człowieku, mówisz o trzech różnych urządzeniach.
KS - 2023-07-06, 23:09
:
https://www.mediaexpert.p...ower-bank-black
jakich trzech jak tu widzę jedno?
tylko opinie pod tym są nienajlepsze
może ktoś zna coś lepszego?
Fidel-F2 - 2023-07-07, 00:41
:
To kupuj.