Książki

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Żagle
Autor Wiadomość
Trojan 

Wysłany: 2017-06-07, 10:17   Żagle

jako że chyba nie ma takiego tematu... to zakładam

Na żaglach nie znam się zupełnie, jeżeli chodzi o sporty to oczywiście znam Kusznierewicza i Klepacką, wiem że mamy jakieś niemałe sukcesy na desce z żaglem itd.
Nawet kilka razy podchodziłem do oglądania wyścigów na Olimpiadzie (jednej czy drugiej) – ale jest to nudniejsze od Tenisa.
Ostatnio natknąłem się na transmisje Pucharu Ameryki (najstarsze zawody sportowe nowożytnych czasów – bodaj 1851 ufundowane przez królowa Wiktorię. Puchar od razu wygrali Amerykanie i od tego czasu nie wrócił do Anglii.)
Po krótce – ścigają się dwa katamarany na wyznaczonym obszarze (prostokąt) i pływają od jednego do drugiego końca, pływają z prędkościami ok 50-70 km/h wyścig trwa ok 25 minut i jest naprawdę widowiskowy (oglądam chyba już 10 dni – sporo wyścigów)
Bardzo fajny jest start – coś w typie kolarstwa torowego/start wspólny z ustawianiem/manewrowaniem przeciwnika.

Aha, no i co najważniejsze :) te katamarany nie pływają a latają :) polecam.

Z ciekawostek – ekipa transmitująca zawody od kilku lat wygrywa wszystkie nagrody za transmisje sportowe.
Jakby ktoś chciał obaczyć – polecam C+Sport od 19:00 do 21:00

Tutaj mały przegląd (pierwsze 30-40 sekund to wstęp)

https://www.youtube.com/watch?v=6wiyRoKWFFw

Wczoraj to już było naprawdę gorąco – katamarany są kosmiczne, i przystosowane do prędkości wiatru ok 15 węzłów (z której to wyciągają prędkość katamarana do 40 węzłów), a wczoraj wiało lekko ponad 20 węzłów (1 węzeł = ok 1,85 km), i po prostu część konstrukcji nie wytrzymuje tej siły (uderzenie w wodę z wysokości 1,5-2 metrów z prędkością 80 km/h) i dochodzi do różnych uszkodzeń.